Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags utdanning og praksis har du?


Recommended Posts

Hei! Jeg er 29 år gammel, jobber pr dags dato som regnskapsmedarbeider for en industribedrift og gikk ut med bachelor i bedriftsøkonomi våren 2008. Etter å ha fått ei lita jente mai 2013, som vi har vært en del på sykehuset med, har livet fått en annen mening. Personalet på sykehuset har vært så inspirerende at jeg 30. april sa opp jobben min, og jeg begynner på sykepleiestudiet i august.

 

Samboer med 2 barn på 4 1/2 og 2 år (gutt og jente), og driver med hest på fritiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Heisann :) Nyutdannet sykepleier her.

25 år, mann

Jobber ved en kirurgisk sengepost der vi behandler pasienter med Karkirurgiske problemstillinger.

Begynte først i helsevesenet i psykiatri, jobbet i akuttpsykiatri siden 2011, trivdes med det, men trives enda bedre i somatikken på sykehus :)

Spør i veg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei.

Ble ferdigutdannet i 2013. Jobbet først 1,5 år natt på sykehjem som var spennende i begynnelsen, men lite faglig påfyll/utvikling etter en periode. Anbefaler ikke å starte med dette som nyutdannet:)

 

Etter dette begynte jeg på sykehuset på kardiologisk avdeling og jobber der enda pr dags dato. Har lært utrolig mye der! My spennende og nye ting å lære hele tiden. Vurderer sterkt å ta videreutdanning i kardiologisk sykepleie:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

Ble ferdigutdannet i 2013. Jobbet først 1,5 år natt på sykehjem som var spennende i begynnelsen, men lite faglig påfyll/utvikling etter en periode. Anbefaler ikke å starte med dette som nyutdannet:)

 

Etter dette begynte jeg på sykehuset på kardiologisk avdeling og jobber der enda pr dags dato. Har lært utrolig mye der! My spennende og nye ting å lære hele tiden. Vurderer sterkt å ta videreutdanning i kardiologisk sykepleie:)

 

Velkommen hit :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ny på forumet. Gikk ut fra HiNT i 2014, jobber nå på Lungemedisinsk avdeling og starter på videreutdanning i kreftsykepleie nå i høst. Mann, 79-modell. 

Begynte som pleieassistent på Nevrokirurgisk(NKIS) under studiet. Var også assistent på akuttpsykiatrisk avdeling under studiet. Som nyutdannet fikk jeg vikariat på NKIS, deretter full og fast stilling ved sykehusets eget bemanningssenter, som igjen førte til at jeg fikk innpass på lungeavd. Jeg er litt nerdete og ansees nok av mine kolleger som noe pirkete (men jeg liker å tro at de fleste også synes jeg er flink).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest AnnNurse

Hei. Denne tråden fortjener å bli tatt opp igjen. Har vært innom og lest litt oppigjennom årene.. Lurer på om jeg har vært m i noen diskusjoner, men usikker. 

Jeg er 41 år, ble ferdig sykepleier for 11år siden.. Jobbet 7 år på NFI, stortrivdes, men ønsket jeg meg vekk fra turnuslivet pga familie.

Ble ferdig m videreutdanning som helsesykepleier desember 2021. Hadde vikariat som helsesykepleier samtidig som studerte.

Kun små vikariatstillinger og opplevde at det var vanskelig å komme vekk fra skolehelsetjenesten og få fast stilling. Fikk november i fjor tilbud om 100% fast i bedriftshelsetjenesten, følte ikke jeg kunne si nei til det tilbudet.

Nå vurderer jeg å ta en master i Folkehelsevitenskap. Jeg vil få et bredere grunnlag innenfor forebyggende arbeid, som jeg virkelig brenner for. Men er usikker på fremtidsutsiktene i forhold til arbeidsmuligheter etter endt studie.. 

Det var min cv. 😅

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy