Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags utdanning og praksis har du?


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 9 months later...

Jeg har sikkert skrevet før, men får vel oppdatere litt..

 

Jeg går andre året på deltid, ved Hig.

Har jobbet som pleieassistent på 2 sykehjemsavdelinger, og er nå så heldig at jeg har fått meg jobb på ett hospice hvor jeg jobber med alvorlig syke og døende..

kjempe "spennende" og givende jobb!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sikkert skrevet før, men får vel oppdatere litt..

 

Jeg går andre året på deltid, ved Hig.

Har jobbet som pleieassistent på 2 sykehjemsavdelinger, og er nå så heldig at jeg har fått meg jobb på ett hospice hvor jeg jobber med alvorlig syke og døende..

kjempe "spennende" og givende jobb!

 

 

Så flott med oppdatering Lil@ :) Jeg er sikker på at du lærer masse nyttig på et hospice, så flott at du fikk en jobb der!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Jeg er ganske fersk her jeg også. Trodde jeg allerede var registrert, men det er jeg visst ikke. Kanskje det er et annet sykepleierforum? Jaja. Samme det.

Jeg var ferdig sykepleier i juni, studerte på Universitetet i Stavanger, men har nå flyttet hem til Bergen. Jobber på legevakten der. Jobber i et 50% vikariat på natt og stortrives. Utrolig hyggelige kolleager og varierte oppgaver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske fersk her jeg også. Trodde jeg allerede var registrert, men det er jeg visst ikke. Kanskje det er et annet sykepleierforum? Jaja. Samme det.

Jeg var ferdig sykepleier i juni, studerte på Universitetet i Stavanger, men har nå flyttet hem til Bergen. Jobber på legevakten der. Jobber i et 50% vikariat på natt og stortrives. Utrolig hyggelige kolleager og varierte oppgaver.

 

Velkommen hit :)

Spennende med jobb på legevakten da :)Tipper du lærer mye der og har travle netter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg er andre års student fra haugesund, er midt i eksamenslesing men trives med pensumet:) Jobber fast 3 av 5 helger på en somatisk avdeling med mange utfordringer:) trives å jobbe med gamle, men begynte på sykepleien for å bli jordmor..men samtidig kjenner jeg jo på det at det er mange andre spennende ting også.. Skal ha praksis etter jul innenfor psykiatrien og skal være med på et forskningsprosjekt..gleder meg veldig til det..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Heisann.

Ser at denne tråden er gammel, men jeg er ny her så da kan jeg like godt presentere meg.

Ferdig utdannet for 7 år siden, og har tilbrakt store deler av tiden min i hjemmetjenesten. Har hatt noen små opphold på demensavdelinger, men det er nok hjemmestjenesten som ligger mitt hjerte nærmest :)

Er nettopp kommet inn på videreutdanning i aldring og eldreomsorg, og ser frem til å studere litt igjen. Har bestandig hatt lyst til å jobbe som geriatrisk sykepleier :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Ser at denne tråden er gammel, men jeg er ny her så da kan jeg like godt presentere meg.

Ferdig utdannet for 7 år siden, og har tilbrakt store deler av tiden min i hjemmetjenesten. Har hatt noen små opphold på demensavdelinger, men det er nok hjemmestjenesten som ligger mitt hjerte nærmest :)

Er nettopp kommet inn på videreutdanning i aldring og eldreomsorg, og ser frem til å studere litt igjen. Har bestandig hatt lyst til å jobbe som geriatrisk sykepleier :)

 

Velkommen hit og hyggelig at du presenterte deg :) Så spennende med videreutdannigen du skal begynne på nå. Håper du vil dele litt av din kunnskap og erfaringer med oss. Jeg merker at jeg kan alt for lite om geriatri.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så flott med et slikt forum som dette:)

Var bare flaks jeg fant fram da jeg skulle søke på tips til bacheloroppgaven min.

Jeg er da sykepleierstudent, skal begynne på mitt 3 år nå. Har vært i praksis i psykiatrien nå før sommerferien, og nå skal jeg i medisinsk praksis på hjerteovervåkningen :) Gleder meg!!

Har jobba i 2 år på et sykehjem med skjermede enheter for demente og alderspsykiatrisk avdeling :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Hei igjen! Har vært lite aktiv den siste tiden, det er travelt å gå fra studenttilværelse til full jobb! ;) Jeg ble ferdig for 1,5 år siden, og har ofte på jobb tenkt at "dette må jeg spørre om på Sykepleiediskusjon".

Da jeg var ferdig sykepleier vurderte jeg å begynne i jobb på Lovisenberg, men endte opp med fast jobb på sykehjemmet jeg hadde jobbet som helgevikar en stund. Trives veldig godt, det er et godt miljø og jeg føler at pasientene våre stort sett har det veldig bra hos oss. I og med vi har så godt miljø har vi engasjerte medarbeidere som står på for at pasientene skal få den beste omsorg.

Til tross for at jeg trives veldig godt her jeg er nå, søker jeg stadig nye utfordringer, og en drøm er jo å reise ut med Leger uten grenser. Har tatt tropemedisinkurset på Ullevål og forsøker å lære meg fransk. Nå har jeg akkurat startet på et kurs ved NTNU som heter Sykdom og helse i Afrika. Blir stadig mer interessert i folkehelse, forebyggende og helsefremmende arbeid, epidemiologi osv, så jeg vurderer master i folkehelse. Vi får se hva det blir til etter hvert :)

Link to comment
Share on other sites

Så hyggelig at du ofte tenker at dette må jeg spørre om på Sykepleiediskusjon. Håper også at terskelen er lav for å spørre om noe her, det er jo det som er meningen.

Så veldig spennende med dette tropekurset du har tatt og dette kurset du holder på med nå. Du får holde oss oppdatert om hvor du ender opp med å jobbe i nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei! Jeg er ny her :) Går siste året på sykepleiestudiet, så jeg er ferdig utdannet sykepleier om knappe 2 mnd. Så langt vet jeg i alle fall at jeg ønsker å jobbe på sykehus, muligens på en barneavdeling. Jobbet på barneavdeling i fjor sommer, og trivdes utrolig godt med det. Så da blir det spennende å se hvor jeg ender opp med å jobbe, det er jo så vanskelig for oss (snart) nyutannede å få seg jobb på sykehus siden de ønsker sykepleiere med erfaring. Men med hard jobbing og stå-på-vilje kommer man langt :) Av tidligere arbeidserfaring har jeg en sommerjobb på sykehjem, og som nevnt, en sommer på barneavdeling. Dette forumet virker i alle fall veldig interessant, det er godt å ha et sted å stille spørsmål (bortsett fra til kolleger, så klart), noe som lett dukker opp når man er nyutdannet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei,

Jeg er ny ikke bare på forumet, men også i Norge :) . Har bodd i Oslo i ett og ett halvt år, kommer opprinnelig fra Bulgaria. Ferdig utdannet i 1996, jobbet som barnesykepleier på en spedbarnsavdeling og i barnehage ca.7 år til sammen. Nå sliter jeg med å skaffe jobb her ennå, men håper min tid kommer snart.

Takk for alt dette dere skriver i forumet, for jeg lærer mye om sykepleierens jobb her i Norge og slik forbereder jeg meg for den drømmende dagen når jeg får jobb.

Ønsker alle dere mye glede og faglig sukssess!

 

(ber om unnskyldning for mine eventuelle skrivefeiler)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei, alle sammen :)

Jeg er en sykepleierstudent som nå starter på 2. året (3. semester) på Høyskolen Diakonova.

Jeg har jobbet i 5 år på sykehjem ( 4 år før jeg startet på studiet).

Har jobbet på 2 år mer og mindre fulltid på 2 forskjellige somatiske og rehabiliterende enheter, mens jeg studerte Årsstudium Psykologi ved UiT. Deretter ble det kun ekstravakter på disse avdelingene når jeg startet mer og mindre fulltid på en skjermetenhet. Der jobbet jeg i 2 år, før jeg flyttet til Oslo for å studere. Jeg jobber enda på denne enheten + i hjemmesykepleien når jeg er hjemme i ferier ;) Den er min kilde til inspirasjon til hvorfor jeg vil bli sykepleier <3

På siden av studiet så jobber jeg på en psykiatriavdeling på et sykehjem i Oslo :)

 

Jeg er over gjennomsnittet interessert i demente! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest groha

Hei igjen! Har vært lite aktiv den siste tiden, det er travelt å gå fra studenttilværelse til full jobb! wink.gif Jeg ble ferdig for 1,5 år siden, og har ofte på jobb tenkt at "dette må jeg spørre om på Sykepleiediskusjon".

Da jeg var ferdig sykepleier vurderte jeg å begynne i jobb på Lovisenberg, men endte opp med fast jobb på sykehjemmet jeg hadde jobbet som helgevikar en stund. Trives veldig godt, det er et godt miljø og jeg føler at pasientene våre stort sett har det veldig bra hos oss. I og med vi har så godt miljø har vi engasjerte medarbeidere som står på for at pasientene skal få den beste omsorg.

Til tross for at jeg trives veldig godt her jeg er nå, søker jeg stadig nye utfordringer, og en drøm er jo å reise ut med Leger uten grenser. Har tatt tropemedisinkurset på Ullevål og forsøker å lære meg fransk. Nå har jeg akkurat startet på et kurs ved NTNU som heter Sykdom og helse i Afrika. Blir stadig mer interessert i folkehelse, forebyggende og helsefremmende arbeid, epidemiologi osv, så jeg vurderer master i folkehelse. Vi får se hva det blir til etter hvert smile.gif

Har forsøkt å finne informasjon ang tropemedisinkurset ved Ullevål, men på nett står det kun at informasjon kommer senere... Hvordan fikk du informasjon og hvordan var kurset? Jeg har også tatt Sykdom og Helse i Afrika samt det nettbaserte Swahili historie, sivilisasjon og kultur. Kjempespennende!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er også en mannlig sykepleierstudent. Begynte på andreåret for noen dager siden, og synes det har vært ganske bra sålangt. Jobber på kreftavdeling på sykehuset her i byen ved siden av studiene.

Håper på å få videreutdannet meg innen anestesi når jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Endelig fant jeg et forum som dette :)

Litt om meg. Jeg er 30 år og ble ferdig utdannet sykepleier i 2005. I 2009 startet jeg videreutdanning i kreftsykepleie. Denne ble jeg ferdig med i 2011 :)

Jeg har jobbet både på sykehjem, hjemmesykepleie, legekontor, Barn Intensiv avd ved sykehus og innen PU. Men trives best med å jobbe på sykehjem/hjemmesykepleie. Jobber ved sykehjem nå. Håper at jeg etterhvert kan få meg jobb som kreftsykepleier i en kommune. (har lønn som dette nå, men ikke stilling)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy