Jump to content
Sykepleiediskusjon

Problematikk rundt like brukernavn [VIKTIG for alle brukere!! :) ]


Cathrine

Recommended Posts

Hei ;)

 

Som en naturlig konsekvens av at forumet stadig får nye brukere (noe vi selvsagt er veldig glade for), dukker det fra tid til annen opp medlemmer med lignende brukernavn. Dette er det i for seg ikke noe galt i, men etter hvert som trenden vedvarer kan dette bli en forvirrende faktor på forumet. Dersom flere brukere opererer under nesten samme brukernavn kan misforståelser oppstå der man tror at en bruker har skrevet noe den ikke har skrevet.

 

Eksempel:

 

"Per Arne1", "Per Arne!" og "Per Arne" er alle veldig like brukernavn, som det kan være vanskelig å skille mellom. Dersom Per Arne uttaler seg i en debatt, kan hans meninger lett forveksles med Per Arne1 i en annen debatt ved en senere anledning, rett og slett av den enkle grunn at navnene er svært like og at det er vanskelig å skille mellom brukerne.

 

 

På et forum skal brukerne være i sentrum, uten dere hadde ikke forumet eksistert, ønsker av den grunn å høre deres meninger om saken! ;) Oppfordrer flest mulig til å si sin mening! Forslag til hvordan vi kan bli kvitt eventuelle problemer rundt dette, eller argumenter for hvorfor dette slettes ikke er noe problem - mottas med stor takk ;)

 

Håper ingen føler seg truffet, er jo inderlig klar over at dette skjer uten at man vet det selv - det er ikke akkurat vanlig å sjekke medlemslisten før man registrerer seg, og det er heller ikke noe vi forventer! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg tenker at dette er noe det har lite for seg å diskutere, ettersom nye medlemmer sannsynligvis ikke leser denne tråden før de registrerer seg ;) Dermed er det lite vi får utrettet, samme hva vi måtte mene om saken.

 

Når det er sagt, så skjønner jeg jo ikke helt disse som når de får beskjed om at "Per Arne" er opptatt, velger å gå for "Per Arne1".... Men nickene vil jo aldri bli helt like, så vi andre får bare være flinke til å holde tunga beint i munnen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldingen Clavicula :)

Jeg ser det du sier, men om noen av brukerene her opplever det plagsomt at noen har nesten identisk brukenavn som dem selv, så må dere si i fra eller sende meg en PM. Hører også gjerne andres tanker rundt dette. Vi kan jo skrive noen ord om dette i reglene, men det er sikkert mange som ikke leser reglene før de melder seg inn,... men noen kan man kanskje nå?

Nå kan man endre brukernavn i ettertid hvis man skulle ønske det, slik at dere vet det.

Da er det bare å sende meg en PM ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy