Jump to content
Sykepleiediskusjon

Medisinknusing


Guest Spl

Recommended Posts

Jobber på sykehjem og knuser medisin til 3 av pasientene. Vi har flere syltetøybeger med forskjellige smaker og både med og uten tilsatt sukker.

 

Jeg tenker at alle som gir medisin burde vite at man ikke tar skjeen oppi syltetøyglasset etter man har hatt skjeen i de knuste tablettene. Men vet det kan være litt smørrester/mat oppi glassene. Men grunnen til at jeg overtenker nå etter jobb er pga da jeg blandet litt syltetøy i et beger med både hele tabl og en tabl jeg knuste så jeg noe hvitt i syltetøyet på skjeen. Tenkte det var smør eller noe så blandet det i begeret og gå pas med. Nå i ettertid tenker jeg "tenk om det var en bitteliten bit av en knust tabl". Den fornuftige delen av meg tenker at hvis det skulle være det er det så utrulig lite at det nok ikke skal gi noe virkning. Pas har ingen CAVE. Er jo ikke noe jeg får gjort med det nå. Men tror jo det var liten smørbit som var på skjeen. Men jeg kan ikke tro at noen faktisk tar sånne skje med tablrester oppi glasset igjen??

 

Har jeg grunn til å bekymre meg videre over dette? Jeg har lett for å tenke og bekymre meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy