Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utregning av ansiennitet kommune vs stat


Bona fide

Recommended Posts

Står i den situasjon at jeg vurderer å bytte arbeid fra kommune til sykehus. Har fått tilbud om en 100% stilling, men kommer veldig dårlig ut i forhold til lønn ser jeg av arbeidsavtalen. Ser ikke ut til at jeg har fått med noe av ansienniteten min i kommunen som er fra 2002. Ble ikke ferdig sykepleier før i 2011, men har vært fagarbeider i kommunen siden 2004. (Lærling siden 2002).

 

Bruker ikke store regionale helseforetak og regne med all ansiennitet, eller starter man på "nytt" med beregningen når man blir ferdigutdannet sykepleier? (Altså fem års ansiennitet hvis en regner fra 2011?) Jeg har to videreutdanninger også. En på 6o studiepoeng som kanskje ikke er helt helt relevant i forhold til direkte pasientkontakt (lederutdanning), og en på 30 studiepoeng som er direkte rettet mot pasientkontakten. Er også snart ferdig med videreutdanning innen psykisk helsearbeid, som jeg har fått lovnad om at vil trekke opp lønna når jeg er ferdigutdannet.

 

Per i dag har jeg 100 000 mer i grunnlønn på det stedet jeg er, så det føles ikke veldig naturlig å flytte over til spesialisthelsetjenesten når det ser ut som at lønna er så lav. Har tenkt å spørre om dette altså, bare lurte på om noen her hadde tanker rundt situasjonen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy