Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjemmetjenesten - dødsfall


Guest Mt

Recommended Posts

Er ganske fersk i hjemmetjenesten, skal starte såvidt neste uke før jeg begynner på sykepleiestudiet til høsten ? Er kun ekstrahjelp. Men noe jeg begynte å tenke på i stad var = hvis jeg finner en pasient død i sitt, skal jeg ringe ambulanse eller skal jeg ringe en sykepleier som er på jobb ?? Vanligvis ringer man jo alltid etter ambulanse, men tenker siden man allerede er rundt sykepleiere ... føler det er litt dumt spørsmål

Link to comment
Share on other sites

For det første ingen spørsmål er dumme.

Det er nettopp det som er meningen med forumet, her kan man føle seg fri til å spørre om det meste :)

Jeg ville først ringt 113, og etterpå ringe en av sykepleierene.

Bra du tenker på hva du ville gjort i en uforutsett eller akutt situasjon. Mitt tips er å snakke med sykepleierne om hva du skal gjøre i ulike situasjoner neste gang du er på jobb. Egentlig burde du jo fått en gjennomgang på dette du som er ny i jobben.

Link to comment
Share on other sites

Jobbet tidligere i hjemmetjenesten å ser jeg jobber var det ansvarlig spl som ringt legevakta ved dødsfall. Ansatte ringte så først til ansvar og spl.

 

Men det er sikker forskjell på hvor man jobber. Beste er vel å høre med sykepleierne på jobb, andre ansatte, fagleder eller enhetsleder om hva som er brukelig på ditt jobb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy