Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studentdrevet team


Recommended Posts

Dere som er sykepleiere bak et såkalt studentdrevet team; Forventer dere at studentene skal ha full snøring og ikke be om hjelp til noe? Og om studentene ønsker hjelp til noe, vil dette telle negativt for studentene?

 

Grunnen til at jeg spør er at det er ulik praksis mellom avdelinger og at sykepleiere har svært varierende måte å behandle studentene på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvis studentene har full snøring på alt er det vel ikke noe vits i at de har praksis. Burde heller telle negativt om de ikke spør om noe tenker jeg. Husk at studenter er ikke arbeidskraft og de er ikke utlært. De er i praksis nettopp for å lære.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er mer problematisk om studentene ikke har noen spørsmål! Som det blir nevnt her, studentene er i praksis for å lære! Hvis studentene ikke har noen spørsmål i løpet av en vakt kan det være at de overser eller ikke har tilstrekkelig kunnskap til å vite hva de ikke kan, hvis du skjønner hva jeg mener. Studenter som stiller spørsmål er lettere å forholde seg til siden jeg kan stole på at de oppsøker hjelp eller bistand når noe er utenfor deres kompetansenivå. Nå mener jeg ikke at studenter skal spørre om ting de åpenbart har kunnskap om og erfaring med, men de skal aktivt søke ny kunnskap slik at de blir kompetente og kunnskapsrike kolleger den dagen de ikke er studenter mer. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy