Jump to content
Sykepleiediskusjon

Veiledning ifht studievalg


Guest Camilla

Recommended Posts

Guest Camilla

Hei. Lest meg opp og ned her, og funnet masse nyttig. Tenker nå og høre om litt råd da jeg står i en vanskelig situasjon. Jeg har søkt høyskole til høsten , og på lista står verne og sykepleien . Var i utgangspunktet bestemt på vernepleien men blir mer og mer nyskjerrig på sykepleien . Jeg ønsker i utgangspunktet og jobbe med mennesker, kanskje spesielt barn og ungdom . Ser at man har mange fine muligheter til vidreutdanning som sykepleier, noe jeg syns mangler i vernepleien . Det jeg er redd for , er at studiet og arbeid skal bli for tøft, før jeg eventuelt kommer dit jeg vil (barnesykepleie, psykososialt arbeid etc) . Har man som sykepleier mulighet til å jobbe med barn utenom sykehus også ? Tenker litt i retting habilitering eller miljørettet arbeid. Lurer også på om noen har erfaring på om det er mulig og ønske seg noe sykehuspraksis på en avdeling for barn/ungdom ? Jeg er selv 27 år og har noen år bak meg fra barneskole og barnehage , men aldri vært innom helsearbeid på den måten. Er veldig redd for å velge feil studier og kanskje måtte starte på nytt. Noen som har råd/ erfaringer å komme med? Camilla

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy