Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kommende sykepleierstudent


Recommended Posts

Hallois

 

Jeg er en fyr på 21 år som har søkt sykepleie til høsten, og jeg håper jeg kommer inn. Interessen for faget kommer til dels av at jeg har en del familiemedlemmer som er sykepleiere, men også fordi jeg har vært pasient på intensiven i en del uker etter en multiorgansvikt. Jeg føler at det å ha vært en pasient gir meg en slags fordel, uten at jeg helt kan forklare hvordan. Tanta mi som jobber på intensiven sier det ikke er uvanlig at pasienter noen ganger vil ha lyst til å studere sykepleie, fysioterapi og medisin.

 

Har studert humaniora og samfunnsfag et par år, men har sett meg lei av det og ønsker en jobb hvor jeg kan hjelpe mennesker. Jeg har veldig lyst til å jobbe for en hjelpeorganisasjon i noen år før jeg slår meg til ro her til lands eller et annet sted i Europa.

 

Takk for meg :)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Så leit at du har vært så syk.

Håper du kommer inn på sykepleierhøyskolen til høsten.

Ja det har du helt rett i, det er ikke uvanlig at de som har vært mye på sykehus får ofte lyst til å bli sykepleier eller lege.Det er noe man ofte hører om. Jeg leste også nettopp om en slik historie i Tidskriftet Sykepleien. En sykepleier fortalte at han han valgte å bli sykepleier fordi han 11 år gammel fikk lymfekreft. Nå jobbet han som barnesykepleier. Jeg tror nok at de som selv har vært alvorlig syke har lært noe som vi andre ikke har.

Lykke til med studiene!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy