Jump to content
Sykepleiediskusjon

Rar lukt av rap


Lil@

Recommended Posts

Jeg husker jeg hadde det selv for 4 år siden når sønnen min var helt fersk.. gikk liksom å rapet i ett enda renn og med lukt av råttent egg omtrent.. det brøt så ut til oppkast og diare, å varte i lange tider.

 

Nå stinker det av sønnen min på 6, og nysgjerrig som jeg er lurer jeg på om noen her VET hva det er ?

Det er vel sannsynligvis en sånn mage infeksjon, men har den noe navn?

 

Vi hadde Noro viruset her i kommunene for få mnd siden, men den fungerer ikke på samme viset antar jeg..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har erfart det samme selv, helt grusomt. Første gang var jeg barn. Jeg husker jeg følte meg litt uggen, men ikke særlig kvalm. Jeg begynte aldri å kaste opp og fikk heller ikke diare.

Ca.10 år senere skjedde det igjen, da var jeg ca. 18 år. Jeg var hos noen venner da denne rapingen satte igang. Det kom opp som små luftoppstøt og umulig å holde igjen. Jeg følte meg helt fin, men måtte dra hjem da de ikke orket å ha stinkende meg der :rolleyes:

Jeg har også lurt på hva dette kommer av, hvorfor får man denne gassproduksjonen?

Tror ikke det har noe med omgangsyke å gjøre. Vi har hatt mange runder med det her i huset, men aldri har noen rapt slik.

Hva har sønnen din spist det siste døgnet? Er han obstipert? Føler han seg uvel på noe vis?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfart det samme selv, helt grusomt. Første gang var jeg barn. Jeg husker jeg følte meg litt uggen, men ikke særlig kvalm. Jeg begynte aldri å kaste opp og fikk heller ikke diare.

Ca.10 år senere skjedde det igjen, da var jeg ca. 18 år. Jeg var hos noen venner da denne rapingen satte igang. Det kom opp som små luftoppstøt og umulig å holde igjen. Jeg følte meg helt fin, men måtte dra hjem da de ikke orket å ha stinkende meg der :rolleyes:

Jeg har også lurt på hva dette kommer av, hvorfor får man denne gassproduksjonen?

Tror ikke det har noe med omgangsyke å gjøre. Vi har hatt mange runder med det her i huset, men aldri har noen rapt slik.

Hva har sønnen din spist det siste døgnet? Er han obstipert? Føler han seg uvel på noe vis?

 

Erfaringen jeg har, er at det gjerne henger sammen med løs mage, og evt oppkast.. Han har ikke kastet opp, men har enormt løs mage og har hatt det ett par dager nå.

" jeg raper brus" sier han, og jeg husker det selv at det er nesten som man har helt innpå masse brus og det er kullsyren som kommer opp igjen... det er akkurat som om noe gjærer og bare MÅ ut ja.. og lukter råttent.

 

Nei, han har ikke spist noe spesielt heller.. Han er veldig gromsete i halsen og det har kommet idag men utover det er han helt fin.

 

Er egentlig mest intressert i å finne ut om denne rapingen og lukten, hva det kommer av, og hva det egentlig er..

Blitt VELDIG nysgjerrig på slike ting den siste tiden..

 

akkurat som jeg lurer på om spolorm er HVIT...eller om den er gjennomsiktet.. og på om den kan komme ut i do.. og om den da vil være levende, eller død.. alt hva man skal unders over..

Og hvorfor det står forskjellig på de forskjellige nettsidene... de fleste sier spolorm IKKE er smittsomt fra menneske til menneske fordi eggene MÅ ligge i jorden i 2-3 uker før de kan smitte... mens andre steder står det at man ta en del hensyn etterpå for å forhindre spredning til andre.. og da skjønner jeg ikke hva som er rett og blir bare mer nysgjerrig.

Mener fast bestemt å huske at det sto i mikrobiologiboken min at den IKKE kunne smitte fordi eggene kun kunne klekke i jorden eller lignende og derfor ikke kunne smitte fra person til person...

 

Mer skal jeg vel få å undre meg på i mndene fremover tenker jeg.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Erfaringen jeg har, er at det gjerne henger sammen med løs mage, og evt oppkast.. Han har ikke kastet opp, men har enormt løs mage og har hatt det ett par dager nå.

" jeg raper brus" sier han, og jeg husker det selv at det er nesten som man har helt innpå masse brus og det er kullsyren som kommer opp igjen... det er akkurat som om noe gjærer og bare MÅ ut ja.. og lukter råttent.

 

Nei, han har ikke spist noe spesielt heller.. Han er veldig gromsete i halsen og det har kommet idag men utover det er han helt fin.

 

Er egentlig mest intressert i å finne ut om denne rapingen og lukten, hva det kommer av, og hva det egentlig er..

Blitt VELDIG nysgjerrig på slike ting den siste tiden..

Jeg lurer veldig selv, på hva dette kommer av. Jeg hadde helt glemt hele greia inntil jeg så ditt innlegg nå :rolleyes: Jeg prøvde å søke litt på nett nå, men ble ikke klokere. Så fortell oss om du finner ut av det.

Jeg tror ikke det er så vanlig, for jeg har aldri erfart eller hørt om andre enn oss som har hatt det.

Ja det kjentes ut som om det ar en voldsom gassproduksjon i magen, akkurat som om den var full av kullsyre slik du beskriver.

Kan det ha noe med magesyreproduksjonen å gjøre, for lite eller for mye. Det virket ihvertfall som om det var en gjæringsprosess. Jeg husker ikke hvor lenge det varte på meg, men tror det var over dagen etter. Jeg kan ikke huske at jeg fikk diare, og er helt sikker på at jeg aldri kastet opp av dette :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer veldig selv, på hva dette kommer av. Jeg hadde helt glemt hele greia inntil jeg så ditt innlegg nå ;) Jeg prøvde å søke litt på nett nå, men ble ikke klokere. Så fortell oss om du finner ut av det.

Jeg tror ikke det er så vanlig, for jeg har aldri erfart eller hørt om andre enn oss som har hatt det.

Ja det kjentes ut som om det ar en voldsom gassproduksjon i magen, akkutrat som om den var full av kullsyre som du beskriver.

Kan det ha noe med magesyreproduksjonen å gjøre, for lite eller for mye. Det virket ihvertfall som om det var en gjæringsprosess. Jeg husker ikke hvor lenge det varte på meg, men tror det var over dagen etter. Jeg kan ikke huske at jeg fikk diare, og er helt sikker på at jeg aldri kastet opp av dette ;)

 

Han har bare hatt det i dag, skal se i morgen om det er noe da og.. Jeg vet iallefall at vi satt å hadde denne greie hele familien for 4 år siden, han på da 2 år, jeg som nylig hadde født og pappaen. vi lå alle rett ut og hadde diare og oppkast omhverandre i vel så en uke.. men det KAN selvfølgelig bare ha vært tilfeldighet og :rolleyes:

 

Jeg og har googlet, søkt og lett men ikke funnet ;) hehe

 

Skal si ifra jeg, skal spørre på skolen til uken tenker jeg.. høre om noen av lærerene vet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Blitt VELDIG nysgjerrig på slike ting den siste tiden..

 

akkurat som jeg lurer på om spolorm er HVIT...eller om den er gjennomsiktet.. og på om den kan komme ut i do.. og om den da vil være levende, eller død.. alt hva man skal unders over..

Og hvorfor det står forskjellig på de forskjellige nettsidene... de fleste sier spolorm IKKE er smittsomt fra menneske til menneske fordi eggene MÅ ligge i jorden i 2-3 uker før de kan smitte... mens andre steder står det at man ta en del hensyn etterpå for å forhindre spredning til andre.. og da skjønner jeg ikke hva som er rett og blir bare mer nysgjerrig.

Mener fast bestemt å huske at det sto i mikrobiologiboken min at den IKKE kunne smitte fordi eggene kun kunne klekke i jorden eller lignende og derfor ikke kunne smitte fra person til person...

 

Mer skal jeg vel få å undre meg på i mndene fremover tenker jeg.. :rolleyes:

 

Jeg har laget en egen tråd om spolorm hvor jeg har svart deg :blink:

Du finner den her: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=601

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hva endte det med denne rapingen? Ble han dårlig, eller gikk det over av seg selv?

 

Du han rapet bare den dagen, også gikk det over ;) han hadde diare ett par dager, men utover det så var han fin og frisk :P

Snakket med flere som har erfart at man får denne rape-lukten forann NOEN av disse omgangssyke-rundene.

 

Det luktet ikke direkte svovel heller.. det luktet råttent egg rett og slett :)

Link to comment
Share on other sites

Innledningsvis lurte du på om enkelte sykdommer ga slik rap med råtten lukt. Nå satt jeg i en annen sammenheng og søkte på Giardia, og da stod det at ved slik infeksjon kunne man få rap med råtten lukt. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322301

Men nå er det siikkert mange andre infeksjoner som kan gi samme symptom, siden både du og Litago har erfart dette ved omgangsyke, og det har jo neppe vært Giardia.

Men det var jo interessant at dette var beskrevet som et symptom.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei.

 

Kom over denne tråden da jeg har søkt og søkt etter det samme spørsmålet.

Jeg selv har hat, og har nå denne råttene lukten etter rap. Første gang jeg opplevde det var da jeg var rundt 12-13 år, siden den gang har jeg ikke hat det, inntil nå nylig. Jeg har også blitt "kvitt" lukten etter en omgang med doen (ikke diare, "vanlig" do besøk).

Vil bare legge til at jeg har fått disse luktene etter Ostepopp, potetgull, speilegg og smeltet ost som er blitt kald. Er det noen som helt sammenheng her?

 

Et litt sent svar, da jeg nettopp fikk øye på tråden, men ville vært fint å få et svar. Syntes ikke det er noe å gå til legen for, da dette ikke varer lengre enn ett par dager, toppen tre.

 

PS: Jeg er ingen sykepleier, men tenkte jeg kunne poste et innlegg likevel :lol:

 

- David

Link to comment
Share on other sites

Hei :lol:

Jeg vet ikke hvorfor du har slik rap. Som du sikkert har lest i de andre innleggene har så kan det komme i forbindelse med omgangsyke eller bare være noe forbigående. Som du kanskje så i posten min ovenfor så kan giardia gi slik rap med råtten lukt.

Hadde jeg vært deg ville jeg sett det an en uke eller to og sett om det forsvant av seg selv. Hvis det derimot vedvarer at du med jevne mellomrom får slik rap ville jeg oppsøkt lege.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har også hatt noe av det samme, kaller det råttent oppstøt.. :) føler nesten som at det er avføring jeg raper/gulper.. Usj.. Har det heldigvis veldig sjelden.. får også veldig mye luft i magen, og blir spent over buken når jeg har det. Etter hvert får jeg også løs mage som regel.

Aner ikke hva dette kommer av, helt uavhengig av hva jeg har spist. Tenker med meg selv at det har blitt en "feil syrekombinasjon" i magen. Knasker Link som en gærning i håp om at det skal bli bedre. Sist jeg hadde det, hjalp det faktisk.

 

Ellers så pleier generelle råd mot sure oppstøt å hjelpe les mer her...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har hatt dette selv. Hadde det en gang i fjor, og 3 ganger i år! Jeg har oppsøkt lege, henne sa at det kunne være syra i magen min pga jeg sliter med sure oppstøtt. Fikk det ikke igjen før mandag og nå har jeg bestilt time igjen. Jeg bare raper den fælte lukta og blir løs i magen å kaster opp. Tror egentlig jeg kaster opp av rapinga for jeg kaster opp hver gang jeg lukter den. Men når jeg har spydd så raper jeg ikke lenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Utrolig at jeg fant dette forumet. Er ikke sykepl. eller sykepl. student. Bare lider av mye det samme som dere. Jeg har et fenomen ingen lege eller spesialist har kunnet diagnosere eller komme til bunns i.

Det begynte for 11 år siden. Jeg ble innlagt som 10 åring på barneklinikken på sykehuset etter et hjemmebesøk av lege. Lukten i huset etter at jeg hadde lagt syk i to dager var horibel. Dette var også råttent egg/ svovel lukt (hvor jeg spydde flere ganger bare av lukten fra første gang jeg spydde). Det var spying og diarè på en og samme tid. All mat jeg spiste ble skylt rett ut igjen. Nå, 11 år senere er jeg ufattelig lei av disse "bygene" som kommer og går helt villkårlig. Jeg har blitt undersøkt for ett eller annet med galleblæren, giardia, ømfintlig tarm og matallergier... Ingen ting som har kunne forklare dette. Etter 11 år har jeg lagt merke til en del ting som går igjen fom min del. Det begynner med svak lukt fra oppstøt ca. 6 timer etter inntatt mat. Denne lukten øker, og jeg holder meg for nesten og blåser ut når oppstøtene kommer. Deretter går det 2 1/2 -3 timer før jeg ligger på badegulvet med et voldsomt trykk under brystbeinet. Jeg orker ikke stå eller sitte. Trykket forsvinner med en gang jeg har spydd. Jeg sovner nesten med en gang etter dette, men våkner med samme trykket og intense kvalmen senere, og det hele gjentar seg. For meg skjer dette veldig ofte på natten, med noen unntak. På morgenkvisten er jeg ferdig med spying, men diarèen forstetter gjerne en dag eller to til.

Når denne lukten kommer spiser jeg ingenting. Det er som å hive bensin på bålet. Jo mer jeg har innabors jo lengre varer utskyllingen... For meg er det ingen mønster. Eneste som er mulige faktorer er: stress kombinert med lite søvn og dårlig mat. (Noe av maten det har skjedd mest med er kjøttdeig/pølse/røkt mat/ steikt mat).

Skal til medisinsk utrednig i morgen. Håper inderlig på å få løst mysteriet nå.

Fortell gjerne om dere fikk svar, eller forslag til hva dette kunne være... Veldig interessert!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at jeg fant dette forumet. Er ikke sykepl. eller sykepl. student. Bare lider av mye det samme som dere. Jeg har et fenomen ingen lege eller spesialist har kunnet diagnosere eller komme til bunns i.

Det begynte for 11 år siden. Jeg ble innlagt som 10 åring på barneklinikken på sykehuset etter et hjemmebesøk av lege. Lukten i huset etter at jeg hadde lagt syk i to dager var horibel. Dette var også råttent egg/ svovel lukt (hvor jeg spydde flere ganger bare av lukten fra første gang jeg spydde). Det var spying og diarè på en og samme tid. All mat jeg spiste ble skylt rett ut igjen. Nå, 11 år senere er jeg ufattelig lei av disse "bygene" som kommer og går helt villkårlig. Jeg har blitt undersøkt for ett eller annet med galleblæren, giardia, ømfintlig tarm og matallergier... Ingen ting som har kunne forklare dette. Etter 11 år har jeg lagt merke til en del ting som går igjen fom min del. Det begynner med svak lukt fra oppstøt ca. 6 timer etter inntatt mat. Denne lukten øker, og jeg holder meg for nesten og blåser ut når oppstøtene kommer. Deretter går det 2 1/2 -3 timer før jeg ligger på badegulvet med et voldsomt trykk under brystbeinet. Jeg orker ikke stå eller sitte. Trykket forsvinner med en gang jeg har spydd. Jeg sovner nesten med en gang etter dette, men våkner med samme trykket og intense kvalmen senere, og det hele gjentar seg. For meg skjer dette veldig ofte på natten, med noen unntak. På morgenkvisten er jeg ferdig med spying, men diarèen forstetter gjerne en dag eller to til.

Når denne lukten kommer spiser jeg ingenting. Det er som å hive bensin på bålet. Jo mer jeg har innabors jo lengre varer utskyllingen... For meg er det ingen mønster. Eneste som er mulige faktorer er: stress kombinert med lite søvn og dårlig mat. (Noe av maten det har skjedd mest med er kjøttdeig/pølse/røkt mat/ steikt mat).

Skal til medisinsk utrednig i morgen. Håper inderlig på å få løst mysteriet nå.

Fortell gjerne om dere fikk svar, eller forslag til hva dette kunne være... Veldig interessert!

 

Hei :unsure:

Stakkars deg dette hørtes da veldig ubehagelig ut. Forløpet du beskriver minner mye om gastroenteritt (omgangsyke) Som ofte starter med oppkast etterfulgt av diare. Når man blir veldig kvalm og kaster opp blir man ofte trett og sovner slik du beskriver. Men hvor ofte er du plaget av dette?

Ønsker deg masse lykke til imorgen og håper du holder oss oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har googlet litt rundt, og fant dette forumet så selv om jeg ikke er sykepleier skriver jeg... Jeg sliter nemlig med det samme, og hittil er det ingen leger som finner ut av det. jeg har ikke tatt så mange tester ennå, men fastlegen min tar det liksom ikke alvorlig. Det er forferdelig ubehagelig. Og det plager meg såpass at jeg kvier meg for jobb hvis dette skal dukke opp da. (lukter jo forferdelig)

Det startet hos meg for ca 3 år siden. Det er stort sett rap med lukt av råttent egg, ubehag som kvalme, og magen rister/bobler på en måte inni. Jeg har ikke kastet opp, men enkelte ganger får jeg diare. Det skjer ikke hver gang. Det varer opptil et par dager. Noen ganger kan det komme helt plutselig og vare bare en ettermiddag. Nå har også barna mine, og mannen min begynt å få dette.

 

Jeg kan ikke skjønne hva det er for noe. Det er lite trolig magevirus. Jeg har hatt såpass mye av det, etter 10 år med småbarn og barnehagejobbing, at jeg kjenner igjen at dette er noe ganske annet. Det føles virkelig ikke slik.

 

Men jeg skjønner bare ikke hva det kan være. vanvittig fortvilende!! :)

Link to comment
Share on other sites

Har googlet litt rundt, og fant dette forumet så selv om jeg ikke er sykepleier skriver jeg... Jeg sliter nemlig med det samme, og hittil er det ingen leger som finner ut av det. jeg har ikke tatt så mange tester ennå, men fastlegen min tar det liksom ikke alvorlig. Det er forferdelig ubehagelig. Og det plager meg såpass at jeg kvier meg for jobb hvis dette skal dukke opp da. (lukter jo forferdelig)

Det startet hos meg for ca 3 år siden. Det er stort sett rap med lukt av råttent egg, ubehag som kvalme, og magen rister/bobler på en måte inni. Jeg har ikke kastet opp, men enkelte ganger får jeg diare. Det skjer ikke hver gang. Det varer opptil et par dager. Noen ganger kan det komme helt plutselig og vare bare en ettermiddag. Nå har også barna mine, og mannen min begynt å få dette.

 

Jeg kan ikke skjønne hva det er for noe. Det er lite trolig magevirus. Jeg har hatt såpass mye av det, etter 10 år med småbarn og barnehagejobbing, at jeg kjenner igjen at dette er noe ganske annet. Det føles virkelig ikke slik.

 

Men jeg skjønner bare ikke hva det kan være. vanvittig fortvilende!! :)

 

Hei,

 

Jeg vet ikke hva dette kan være, men det høres jo ut som om det er noe smittsomt siden hele familien sliter med dette problemet.

Kan jo være at dere har fått en giardiainfeksjon? Det kan gi langvarige plager.

Symptomer er diare, luft i magen og råtten rap. Du kan lese litt om det her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=13502

Håper du finner ut av hva det er. Sikkert fryktelig slitsomt å plages med dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Ialokin

Hei for statistikkens del: Alle 5 i familien hadde denne omgangssyken for halv annet år siden, og nå har minstemann (4 år) fått den på nytt. Forrige gang fikk alle rapesyken med apetitttap, mens diare og oppkast varierte fra person til person - husker den var gjenstridig, særlig de som hadde den med diare hadde den i flere dager, og 2 av oss fkk oppkastet i 2 omganger. Mon ikke giardia sporet kan være av interesse å sjekke opp om det varer ved denne gange også...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei hei allesammen. Jeg er heller ikke sykepleier, men plages med det samme som diskuteres her.

Jeg tviler på at dette kan linkes til vanlig omgangssyke, da jeg har hatt det ved flere anledninger, uten at jeg har hatt disse rapene og diare'en.

 

Sykdomsforløpet mitt starter med disse rapene som lukter forferdelig ille, samt en voldsom bobling i magen og oppblåsthet.

Etterhvert får jeg en voldsom diare, forfulgt av moderate til sterke smerter i mage/rygg. Etter en tid med diare og disse smertene begynner jeg å kaste voldsomt opp, gjerne samtidis som jeg har diare. Dette varer helt til jeg er helt tom, begge veier.

Etter å ha fått tømt meg helt begynner jeg straks å føle meg bedre, men alt inntak av både mat og drikke resulterer i nye toalettbesøk med både diare og oppkast.

 

Jeg hadde dette første gang i fjor, i en alder av 33 år. Da fikk jeg dette på en søndag, var hos legevakt og fikk sprøyter med smertestillende, kvalmeregulerende og noe annet mot Nyrestein, noe legen trodde det kunne være pga smertene jeg hadde. (jeg har også ved en tidligere anledning vært medisinert mot nyrestein, men ingen stein har noensinne vært påvist).

Etter 2-3 dager begynte jeg såvidt å få i meg litt væske, og etter 4-5 dager spiste jeg litt yoghurt, men var plaget med diare enda. Etter enda et par dager begynte jeg igjen å kjenne denne raplukta, og før morgenen kom var jeg igang med å kaste opp igjen.

Etter dette gikk det flere dager før jeg igjen klarte å få i meg vann, og bare i ørsmå slurker. Jeg torte ikke ta til meg mat fordi jeg ikke ville ha dette tilbake igjen. Det gikk 3 uker før jeg klarte å få i meg noe mat, men når jeg først begynte å spise, så gikk det fint, startet med yoghurt, etterhvert litt eggerøre.

Jeg noterte ned alt jeg spiste, tenkte at det kanskje var noe mat jeg ikke tålte, men alt sammen gikk helt fint, og alt ble glemt.

 

Helt til søndag for ei uke siden. Da startet det opp på nytt, akkurat samme symtomene, bare ikke fullt så sterke smerter i mage/rygg.

2 dager etter begynte jeg å drikke litt vann, og etterhvert litt saft, og det gikk fint.

Jeg begynte å spise litt yoghurt, og det gikk greit helt til jeg spiste litt mye, da fikk jeg denne diare'en igjen.

Spiste også litt potetgull med salt, og det gikk fint. Fikk litt hardere avføring, og etter litt stoppet diare'en, og fortsatte etterhvert med å spise noen grove rundstykker, og det virker også bra. Jeg har følt meg sterk nok til å vurdere å dra på jobb etter legebesøket i morgen tidlig, og starte på trening igjen.

 

Men idag har jeg spist litt kjøtt med potetmos, og noen kjeks, og nå kjenner jeg at raplukta kommer tilbake, så nå er jeg nesten sikker på at det kommer en fryktelig diare, og muligens en runde med oppkast igjen i løpet av natta/morgenen. Har ingen anelse om det kan linkes til hva jeg spiser, eller om det bare kommer uansett.

 

Jeg skal til legen i morgen, få svar på endel prøver som ble tatt sist uke, samt i samråd med han vurdere hva vi skal foreta oss fremover. Det virker ihvertfall som at han tar det seriøst.

 

Skal skrive på nytt her når jeg vet noe mer.

 

Snakkes, hilsen OddIE

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Gal av rap
Hei,

 

Jeg vet ikke hva dette kan være, men det høres jo ut som om det er noe smittsomt siden hele familien sliter med dette problemet.

Kan jo være at dere har fått en giardiainfeksjon? Det kan gi langvarige plager.

Symptomer er diare, luft i magen og råtten rap. Du kan lese litt om det her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=13502

Håper du finner ut av hva det er. Sikkert fryktelig slitsomt å plages med dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gal av rap

Kjenner til dette, har også vært innom flere leger som aldri finner ut av det. Tatt alle mulige rare allergitester osv...

Til slutt fant jeg ut at hvis jeg tok noen shot med alkohol (jägermaister/gammeldansk/vodka) og la meg ned for å hindre at jeg rapet denne råtne lukta, så gikk det over etter noen timer.

 

Det har plaget meg siden jeg gikk på barneskolen og videre opp i voksen alder.. Må innrømme at å drikke alkohol ikke er en god løsning, men det er bedre enn å rape råtne egg! Vanskelig å forklare arbeidsgiver hva som er galt også.. omganssyke er det ikke, for hvis jeg ikke raper blir jeg ikke kvalm. Jeg tror rett og slett det er lukta som gjør meg dårlig. Og blir det ikke borte av seg selv så kaster jeg opp og får diare. Huset er ubeboelig i dette tidsrommet.. helt forferdelig!

 

Håper noen finner ut av dette, det hadde virkelig vært deilig å slippe det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy