Sign in to follow this  
Followers 0
NurseB

Videreutdanning

Videreutdanning   58 members have voted

1. 1. Hva er dine ønsker for videreutdanning?

• Har tatt videreutdanning
      6
    • Tar videreutdanning nå
      1
    • Skal ta videreutdanning i fremtiden
      30
    • Vurderer å ta videreutdanning i fremtiden
      19
    • Ønsker ikke å ta videreutdanning
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

16 posts in this topic

Jeg lurer på hvor mange som har tatt/tar videreutdanning, hvor mange som har lyst og hvor mange som ikke tenker å ta videreutdanning.

Skriv gjerne hvilken videreutdanning dere har/tar eller ønsker å ta :huh:

Selv ønsker/skal jeg ta videreutdanning i fremtiden, kanskje innen kreft eller nevrologi.

Drømmen er jordmor, kjenner at det berre er "meint" for meg! :D

Så håååper dette lar seg gjere eingang i framtida, men er som ein over meg seier, først grunnutdanning ;)

Jeg har lyst til å ta videreutdanning innen flere områder, bl.a kreft, barnesykepleie og psykiatri. :) noen her som har tatt det?

Noe innenfor ernæring kunne vært interessant. Men vet ikke om det finnes et tilbud her til lands som er "skreddersydd" for sykepleiere...

Svarte ikke i poll'en, for jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg har ingen videreutdanning som gir spesialisttittel, men jeg har tatt PPU (praktisk pedagogisk utdanning). Den gir rett til å undervise i egne fag, og er spesillt ment for de som underviser på videregående yrkesfag. I klassen min gikk det folk fra alle slags yrkesfag, kokker, elektrikere, kunstnere, murere.....

Jeg er også i siget med mere utdanning - jeg ønsker meg en mastergrad human ernæring, og nå holder jeg på å ta fagene jeg trenger for å søke opptak. For sykepleiere er tillegsskravet 30 sp kjemi/biokjemi, og nå har jeg tatt realfagseksamene jeg trenger for å komme inn på det :)

Begynner på grunnutdanninga te høsten, og hovedplanen er å bli jordmor med fordypning i ultralyddiagnostikk. Har helt fra jeg var 11 år gammel visst at jeg skal bli jordmor. Det med ultralyddiagnostikken fant jeg ut for et par år siden. Er fyller 20 til høsten.

Jeg har tatt videreutdanning i kreftsykepleie , og jobber nå som spesialsykepleier på en kreftavdeling.

Egentlig begynte jeg på grunnutdanningen i sin tid for å bli jordmor, men ting forandret seg underveis............. ;)

Jeg har tatt videreutdanning i kreftsykepleie , og jobber nå som spesialsykepleier på en kreftavdeling.

Egentlig begynte jeg på grunnutdanningen i sin tid for å bli jordmor, men ting forandret seg underveis............. wink.gif

Ja dette var noe helt annet enn jordmor. Jeg har inntrykk av at endel studenter ønsker å bli jordmor, men kanskje mange endrer oppfatning etter hvert? Jeg var også fast bestemt på at jeg skulle bli jordmor. Nå har ikke jeg videreutdanning, men nå ser jeg at det er mange andre videreutdanninger som frister mye mer enn enn jordmor. Håper du trives som kreftsykepleier Beth, det høres ut som en spennende videreutdanning.

Er under utdanning nå - startet fordi jeg ønsket å bli jordmor. Nå synes jeg og det meste jeg er borti er svært spennende så det blir vanskelig å ta det endelige valget kjenner jeg :)

Your content will need to be approved by a moderator

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0