Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ny på forum, en presentasjon av meg.


Recommended Posts

Etter en liten "internett surfings-pause" fra lesing til eksamen, som mange av andre studenter kjenner seg igjen i kanskje? - oppdaget jeg dette forumet som en nødtelefonstasjon i en mørk tunnel. I en studietilværelse, der forelesning og praksistid kan oppleves som ganske ensomt og skummelt, var det godt å komme inn her i "varmen" og møte andre sykepleiestudenter som gladelig deler sine erfaringer, tanker- og følelser. Kanskje dette er den trygge "havnen" jeg har lett etter i min studietilværelse. Jeg registrerer meg sjeldent på forum på internett, både på grunn av manglende tid- og engasjement, men i dette tilfellet kunne jeg bare ikke la det være. Og med det sagt, kan jeg jo si litt om meg selv...

 

Jeg går altså 2 år på sykepleiestudiet, og trives godt med valget jeg har tatt (selv om tvilen kommer over meg noen ganger, i dystre stunder der et overveldende pensum tar overhånd). I slike stunder tenker jeg over et spørsmål jeg fikk av en lærer en av de første dagene på studiet; "Hvorfor vil du bli sykepleier?" - svaret ble, og som fortsatt står ved lag er; det gir meg en god følelse å hjelpe andre, spesielt på en dårlig dag, samt det er ufattelig spennende å møte nye mennesker hver eneste dag - å kunne gjøre seg kjent med alle varianter av den norske befolkningen er på alle måter givende og utfordrende. Dette er tanker å holde seg fast ved når ting kanskje virker umulig, og svært så vanskelig!

Ellers så studerer jeg ved HIVE, et bra studiested! Dog noe sosialt utfordrende, der flesteparten pendler fra en by i nærheten. Ellers håper jeg engasjementet holder seg oppe, og kanskje vil jeg kunne komme med noen fornuftige bidra her på forumet jeg også. (Ps. navnet på brukerprofil skal forresten bety Sykepleier på spansk, pent språk med nydelig uttale, samt et forsøk på å finne et oppfinnsomt og annerledes brukernavn).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy