Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lønn som student


Guest k.t.

Recommended Posts

Guest k.t.

Hei!

 

Jeg skal forhåpentligvis begynne på sykepleier til høsten, og lurer på en ting. Det er jo relativt vanlig at en får seg deltidsjobb der man har hatt første praksisperiode. Hva er egentlig vanlig lønn som deltidsarbeider som sykepleierstudent? Det blir jo som oftest kveld, helg eventuelt helg/natt.

Lurer på dette fordi jeg nå har en helt urelevant deltidsjobb men med god lønn, som jeg har litt blandede følelser om å slutte i...

Link to comment
Share on other sites

Ikke alle steder man får hjelpepleierlønn etterhvert dessverre:(

Jeg jobber på St. olavs, er ferdig utdannet til sommeren, og får ca 125 kr timen. Har undersøkt det med hjelpepleierlønn, men en student er en student, og lønna er den samme uansett, fikk jeg til svar :) Men jeg klager ikke, er jo greit betalt, og jeg får god erfaring! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest Gjest Mimi

Jeg er ferdig med andre året på sykepleie, jobber på en bolig med psykisk funksjonshemmende og har nå fått hjelpepleierlønn, 154,55 kr.per time plus tillegg...er veldig fornøyd :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest Madeleine Pedersen

Jeg har nettopp begynt på 2 året sykepleien. I sommer, rett etter jeg var ferdig med 1 året, fikk jeg 148, 97 kr timen + 35 kr per time i lør/søn tillegg og 45 kr per time kvelds/natt tillegg. Regner med dette var ment som 1.års sykepleierstudent lønn, siden jeg ikke hadde begynt på 2 året enda. Nå har jeg begynt på 2 året, men vet ikke hvor mye mer jeg får per time.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg har nettopp begynt på 2 året sykepleien. I sommer, rett etter jeg var ferdig med 1 året, fikk jeg 148, 97 kr timen + 35 kr per time i lør/søn tillegg og 45 kr per time kvelds/natt tillegg. Regner med dette var ment som 1.års sykepleierstudent lønn, siden jeg ikke hadde begynt på 2 året enda. Nå har jeg begynt på 2 året, men vet ikke hvor mye mer jeg får per time.

 

Hvor var dette hen? Hvilket fylke? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 11 months later...

Svarer her jeg, selvom det er en gammel tråd. Jeg jobber på sykehjem nå, og starter på sykepleien til høsten. Nå har jeg 133,- i timen mener jeg, og 45,- i tillegg for kveld og 35,- tilleg for helg. Synes det er greit.

 

Hvordan går man frem om å spør om man "stiger" i lønn når man blir sykepleierstudent? Evnt hvordan skal man formulere det uten at det høres... teit eller "grådig" ut.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg begynte i Gjøvik kommune som førsteårsstudent hadde jeg vel rundt 130 i timen, om jeg ukke husker veldig feil. Hoppet 40 kr opp i timen da jeg begynte på sykehus, så det er et tips til deg når du er ferdig med første året. Sykehuset på Gjøvik ansetter studenter hver sommer.

Link to comment
Share on other sites

Guest nameless

Jeg er 1 årsstudent og jobber vedsiden av på et kommunalt sykehjem. Som sykepleierstundet der har jeg 169 i timen, samt andre tillegg som helg, kvelds/natt ol. :-) Dette fikk jeg allerede første semester.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest søster

Har 165 pr time eller et sted mellom 290 000 og 300 000 i årslønn pluss 45 pr time helg og 55 pr time helg om ikke jeg tar feil... Dette er i tønsberg som 1. Års student

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Gammel tråd, jeg vet, men jeg jobber i et kommunalt bofellesskap for psykisk utviklingshemmede. Er 3.års student. Tjener 189kr/t + 54kr/t etter 17.00 og 50kr/t i helg. Er ganske greit fornøyd med det ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Sykepleierstudent

Hei

Jeg er sykepleierstundt og ved et sykehjem, går i 3 semester nå og får 152 kr i timen men før fikk jeg 142 kr i timen..Men mine medstudenter får 10kr mer, lurer på om det varier fra arbeidssted til annen..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Jeg er 2. års student og har 174,- i timen. Jobber bare netter da, og har 54,- timen i nattillegg. Og sår har man jo kveld, helg og helligdagstillegg utenom.

Når jeg bare jobber hver 3. Helg har jeg utbetalt ca 11,500,- etter skatt. Jobber 10,25 timers vakter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy