Jump to content
Sykepleiediskusjon

dårlige perioder på jobb


Guest gjest

Recommended Posts

Hei :)

Jeg er har jobbet som sykepleier i 2 år, på samme avdeling.

Var nok en veldig engstelig student, redd for å gjør noe galt. Jeg føler at jeg kom meg veldig når jeg begynnte og jobbe som ferdig utdannet. Men opplever innimellom perioder der jeg overhode ikke takkler stress. Har jeg en litt dårlig pasient blir det "kaos" i hodet mitt. Det går alltid bra, og noen ganger med litt hjelp fra kollegaer kommer jeg alltid i mål. Men på disse dagene går jeg rundt med gråten i halsen og forbanner meg selv som ble sykepleier.

Har hatt mange sånne dager i det siste, og i stedenfor å takkle de bedre (med mer erfaring tenker jeg) så gruer jeg meg mer til og gå på jobb, og blir skikkelig stresset med engang jeg får ansvaret for en pasient som er litt dårlig. Jeg lurer på om dette er normalt, om andre også har det slik?

Andre dager "har jeg det i meg" når jeg kommer på jobb. Da er det sånn at små ting stresser meg, og jeg overdriver i hodet mitt hvor dårlige pasientene er. Klarer ikke å slappe av selv om jeg egentlig vet at pasientene har det greit.

Så lurer jeg på om og ev når det er greit å ta seg noen egenmeldingsdager? Jeg føler at jeg absolutt hadde hatt behov for en pause. Er stress på jobb dårlig grunn? Det er lav bemanning og ofte overbelegg av pasienter på avd for tiden, så tviler på at jeg får noen dager permisjon uten lønn, som jeg egentlig hadde syntes var greit.

 

Jeg føler at jeg av og til er som en slags robot på jobb. Fordi det er travelt har jeg ikke tid til å snakke skikkelig med pasientene. Jeg kan overse ting med vilje som jeg egentlig skulle ha gjort. Så føler jeg meg som en dårlig sykepleier.

Føler at jeg har glemmt så utrolig mye av det jeg lærte på skolen. Og at jeg absolutt ikke klarer å huske så mye som jeg burde av det jeg har lært/skulle ha lært på min avdeling.