Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleieren med psykiske problemer..


Guest Sykepleieren

Recommended Posts

Guest Sykepleieren

Hei.

 

Jeg er en forholdsvis fersk sykepleier, men med en god del års erfaring fra arbeid i helsevesenet generelt.. jeg merker at jeg under press og stress i jobb, har utviklet mer og mer angst. Sosial angst, angst for stress på jobb, angst for at ikke kolleger setter pris på det jeg gjør, og nå til at jeg tror de misliker meg. Ingen har sagt de gjør det, men jeg føler nå at flere og flere egentlig er i mot meg. Jeg prøver å si til meg selv at; når jeg tenker at så mange misliker meg uten grunn, er det sikkert bare meg som tenker tullball.. men dag ut og dag inn har det slik. Humøret er ikke på topp, kjenner meg veldig ofte irritert, konsentrasjonen er veldig lav, jeg føler meg usikker og oversett. Hvorfor føler jeg det slik? Aner ikke. Jeg klarer ikke ta i mot psykisk hjelp fra det kommunale apparatet, da jeg jobber i kommunen selv. Jeg er veldig god på å holde fasade, smile og ikke si ifra om ting. Nå har jeg begynt å si i fra om ting jeg mener ikke er riktig, men det kommer feil ut og jeg hører bare usammenhengende og negativ ut ? Klarer ikke være konsekvent og konkret og jeg er veldig ubesluttsom. Vanskelig med å vite hva som er rett og galt. Vanskelig å ta i mot kritikk, da kan jeg gråte når jeg kommer hjem. Får jeg rare blikk, kan jeg dvele ved det i flere dager. Tror folk snakker negativt om meg hele tiden.....

 

Huff, dette var et langt og sikkert rotete innlegg fra en frustrert sykepleier i jobb. Fin fasade- ustabil inni ?

Link to comment
Share on other sites

Vondt å høre at du har det slik! Forstår at det er vanskelig å oppsøke kommunal hjelp siden du selv er ansatt i samme kommune. Kanskje det finnes en psykolog eller lignende som driver privat? Tror ihvertfall det hadde vært lurt å fått snakket med noen som kan hjelpe deg å forstå litt hvorfor ting har blitt sånn og hjelpe deg til å finne noen verktøy som kan gjøre hverdagen litt lettere :) Man skal ikke gå rundt å ha det sånn, sykepleieryrket er tøft nok uten at man sliter i tillegg. Jeg tror nok kollegaene dine synes du er bra som du er, men forstår at det er vanskelig å snu et tankemønster når man har kjørt seg litt fast. Ønsker deg iallefall lykke til, og håper du finner noen som kan hjelpe deg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei. Guests

Jeg er spl. student i en psykiatrisk avd. og jeg har en kontaktsykepleier som hun er også sliten med stress, og med sine kollegaer. Hun ble ikke sett og hørt av sine kollegaer. Jeg fikk også kritisk når jeg er sammen med pasienter, må ikke prate mye, fikk jeg beskjed om. Men jeg har endret meg mye etter kritisk, og jeg prate ikke mye mer, bare lytte. Jeg ser at mange av ansatte prater ganske høyt og prater mye når de er sammen med pasientene. Hva er det galt med meg? jeg må tåle og kommer på jobben uten trivsel. Det er ikke lett å holde slike følelse. Jeg forstå det godt

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy