Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kommet inn på jordmor!


Guest Rambo

Recommended Posts

Guest Rambo

Jeg søkte jordmor og har kommet inn på dette til høsten. Er det noen som kan fortelle litt om hvordan denne jobben er, hvor dere jobber, turnus osv?

 

Har bare jobbet med eldre og hjertepasienter på mine 3 år som sykepleier, så har liten erfaring med kvinnehelse. Synes det virker spennende, men er selvfølgelig usikker på om jeg skal satse på det. Noen sier det er mye turnusarbeid og stress, men det er det vel de fleste plasser.

 

Tenkte litt på akuttsykepleier, men dette tenker jeg krever en del efaring.

 

Setter pris på hvis noen vil dele tenker om dette yrket!?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med studieplass, så spennende!

Jeg tror det er et svært spennende yrke, men vil du jobbe med fødsler må du nok jobbe i turnus. Men alle jordmødre jobber ikke i turnus, noen jobber med svangerskapsomsorg på helsestasjon eller i private helseinstitusjoner, og noen er spesialutdannet i ultralyd og jobber med det. Det finnes også svangerskapspoliklinikker, mulig noen jordmødre er fast ansatt der.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jennyspl2104

Gratulerer så masse!

Håper jeg er like "heldig" om to år :)

 

Kan jeg spørre hvilken skole, og hva som er snittet ditt fra spl.utd.?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rambo

Takk☺ Jeg skal studere på høyskolen i sør-trønderlag.

 

Jeg fikk B på alle mine eksamener på sykepleien. Jeg har 3 års arbeidserfaring i 100 % stilling, pluss at jeg har studert smerte og smertebehandling i et halvt år.

 

Håper du kommer inn når den tid kommer?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Rambo

Tenkte bare å oppdatere denne tråden min, snart 2 år siden jeg skrev den. Er ferdig jordmor om 10 uker nå! :) Studiet ble mer og mer spennende og jeg har trivdes godt! Jeg har fullført siste året uten lån og stipend, og har kun A på vitnemålet!

 

Hurra for meg! :)

 

TS

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dere har vel i utgangspunktet ikke behov for å vite noe om hvordan det har gått, men syntes det måtte være lov å skryte litt av seg selv :) Beklager hvis du syntes det var kjipt å vite karakterene mine :P

 

TS

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy