Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ekkel følelse


Guest Nuuurse

Recommended Posts

Guest Nuuurse

Hei!

Jeg jobber på et sykehjem med flere avdelinger. Jeg jobber mest fast på to etasjer. Men nå i helgen som var hadde jeg ansvarsvakt og måtte gi medisiner på en etasje jeg aldri har vært på. Jeg tok meg god tid da det er viktig slik at det ikke blir noe feil. Men i nesten to mnd har jeg vært veldig tett ø nesen og tror selv det er bihulene. Det vil si at jeg lett kan bli litt snufsete og må snyte meg ganske ofte. Er veldig flink med håndhygiene, men føler at jeg ikke kan være hjemme pga det. Men da jeg gav medisin til en pasient i stuen var jeg litt snufsete og plutslig rant det en liten dråpe fra nesen. Vil tro den havnet på det svarte skjørtet til pasienten. Pasienten tror jeg ikke merket det og pas fikk akkurat en telefon da. Det jeg gjorde var å hente papir med såpe og vann og tørket lett over og hvisket til henne at jeg skulle bare tørke bort noe. Jeg valgte å ikke si noe siden hun satt i telefon. Også var det travelt så jeg tok den avgjørelsen. Men nå får jeg vite at hun 3 dager etter plutslig ble dårlig og nesten ikke var kontaktbar. Fikk feber og hadde CRP på noe med 40. Hun ble innlagt. Sykepleieren jeg snakket med på jobb i dag sa hun trolig har lungebetennelse. Fikk skikkelig klump i magen. Er det jeg som har smittet henne??

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg. Det er så vondt å gå med slike tanker.

Jeg vet ikke, men det skal vel litt til at hun ble smittet av deg. Du har jo vært plaget med disse bihulene lenge, og bihulebetennelse i seg selv er jo ikke smittsomt.

Jeg tror ikke dette er din skyld, det er mange virus i omløp fortiden :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy