Jump to content
Sykepleiediskusjon

Videreutdanning i palliasjon


Pally

Recommended Posts

Hei, som noen her kanskje vet jobber jo jeg med palliasjon, og har den siste tiden fått veldig lyst til å ta en videreutdanning i dette. Jeg har lenge tenkt på å bli kreftsykepleier, men akkurat onkologidelen ved mitt arbeid er ikke det jeg synes er mest interessant, og jeg føler ikke noe behov for å jobbe med cytostatikabehandling eller kurativ behandling for kreftpasienter på den måten. Har derfor snust litt på Lovisenberg sin etter/videreutdanning i palliasjon. http://www.ldh.no/studietilbud/etter-og-videreutdanning/Palliativ+omsorg

Noen som har noen erfaringer med denne videreutdanning eller noen tilsvarende?

Link to comment
Share on other sites

Egentlig bare om hva hun syntes om utdanningen, om hun føler at hun fikk noe utbytte av det, om det var verdt det/eventuelt om arbeidsgiver dekket det? Og om hun fikk noen spesiell ny kompetanse/ansvarsområder på jobb, og om hva fokuset på utdanning var; var det teoretisk om dødsfysiologi, smerter osv, eller en mer åndelig tilnærming til døden som aspekt. Du får rekrutere henne til forumet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt seint svar kansje men anbefaler videreutdanning i pallisajon på Lovisenberg på det varmaste !.

Det einast minuset med palliasjon videreutdanning er at det lønnsmessig er 30 studiepoeng i forhald til kreft på 60 og du ikkje blir spesialsjukepleier. Veit at nokon bygger på med ein master etter kvart.

som palliativ sjukepleier kan du vera ressurssjukepleier innan kreft og palliasjon i di sona. Min arbeidsgiver dekka utgiftene ( dyr utdanning) men det er varierande praksis

Link to comment
Share on other sites

fokuset var forresten begge deler me hadde svært dyktige forelesere i ulike tenar, kvalme , smerter, dyspne, organisering av tenestetilbod,men og vekt på åndeleg so jo og ofte er eit viktig aspekt ved " total pain"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy