Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lav puls og høyt blodtrykk


cepiah

Recommended Posts

Hei!

Skjønner ikke helt dette...var borti en dame som hadde puls på 36. Hun var veldig andpusten og klaget over at hun ikke fikk puste..

Blodtrykket ble også målt. Det var høyere enn jeg ville trodd.. 157/78. Hvordan kan trykket være så høyt når pulsen er så lav?

 

Føler meg litt dum som spør om dette..

 

Tenker selv litt på hjertets "ledningsnettverk" om kanskje depolariseringen ikke fungerer som den skal.. Kan det være at trykket er så høyt fordi hjertet ikke får tømt seg tilstrekkelig? tror hun har hatt hjerteinfarkt tidligere..dette kan jo også skade hjertemuskelen slik at det blir arrvev og hjertet ikke greier å tømme seg ordentlig. Tror også det har vært snakk om pacemaker, men at damen ikke vil tåle operasjonen.

 

Blir gal av å tenke på dette! *hjelp* :P

Link to comment
Share on other sites

Det som er så dumt er at dette var en dame som ikke var på den avdelingen jeg var i praksis. Dermed hadde jeg ingenting med medisinene hennes å gjøre. Informasjonen jeg har om henne er bare noe jeg snappet opp av de som hadde med henne å gjøre. Derfor vet jeg ikke alle medisinene hun står på.

 

Hørte de diskuterte at dosen hennes med oxycontin var blitt økt og at det tidligere var blitt sagt at hun ikke vil greie en pacemaker-operasjon. Det ble også sagt at de hadde vært borti denne damen før, og at pulsen hennes var så lav var ikke noe nytt. Jeg tenkte ikke noe mer på denne damen før nå for noen dager siden da en venninne spurte meg hvorfor blodtrykket er høyt når pulsen er lav.

 

Jeg irriterer meg grønn over dette!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy