Jump to content
Sykepleiediskusjon

Videreutdanning, noen gode forslag?


Guest Sykepleier_Marthe

Recommended Posts

Guest Sykepleier_Marthe

Hei.

 

Jeg har jobbet som sykepleier i 2 år nå, og er egentlig veldig klar for å ta videreutdanning, eller bygge på den utdanningen jeg har fra før. Har vært litt på ulike fagemner, hovedsakelig kirurgiske sengeposter. Syns det er en utrolig givende jobb, og særlig nå når jeg jobber på en tilsvarende "intensiv" avdeling. Selv om det gir meg mye å jobbe som sykepleier på sykehus, vet jeg (dessverre), at jeg ikke kan fortsette å jobbe turnus for resten av livet.

 

Jeg vet om alle de vanligste videreutdanningene, sånn som anestesi, intensiv, jordmor, helsesøster, kardiologisk, kreftsykepleier, psykiatrisk sykepleier osv osv. Men lurer på om noen vet andre retninger jeg kan gå? Vet ikke om jeg er så interessert i ledelse og organisasjon, eller bedriftsykepleier heller..

 

Er så usikker på hvilken retning jeg har lyst å gå.. Er veldig glad med å jobbe med mennesker, så har ikke lyst å miste den biten selv om jeg tar videreutdanning. Samtidig savner jeg å kunne gjøre mer fysisk aktivitet på jobben, eller det å være ute. Har også lyst på en videreutdanning der jeg kan bruke kreativiteten min, eller finne nye løsninger for å hjelpe.

 

Noen som har noe forslag? Evt noen erfaringer som helsesøster? Tror det er der jeg har min interesse per dags dato, bare synd det er så vanskelig å få jobb..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy