Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vanskelig å få jobb som helsesøster?


Sissel

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg har lyst å bli helsesøster, men det virker så vanskelig å få jobb som det. Ser ingen stillinger verken på Finn.no eller andre plasser. Får man jobb internt etter man har vært i praksis, eller risikerer man å måtte jobbe som noe helt annet etter endt videreutdanning?

 

Er det vanskelig å få 100% stilling?

 

HVordan er begynnerlønna?

 

Håper noen har svar til meg sånn at jeg blir litt klokere og kan bestemme meg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg er i samme båt som deg, og her jeg bor er det også sjelden utlyst ledige stillinger. Men når det er det, er det ofte 100% faste stillinger. Så jeg vurderer helsesøsterutdanningen etterhvert, og håper virkelig denne videreutdanningen vil bli mer prioritert i fremtiden!

Jeg tror man kan forebygge mye lidelse og ikke minst spare enormt med penger ved å plukke opp og hjelpe pasientene så tidlig i livet som det man kan som helsesøster! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jeg skal søke meg inn på studiet til høsten. Har snakket med flere helsesøstre som sier at det vil bli stort behov for det om få år fordi det er så mange som snart går av med pensjon, pluss at det fra stortingets side vil få større prioritering. Så da er det vel bare å være sikker på hva en sjøl vil og ha litt is i magen (Y)

 

Veit ikke helt hvor begynnerlønna ligger, kommer muligens an på kommune til kommune. Men man må nok regne med at lønnsøkningen ikke oppleves som utprega, særlig hvis man er vant til å jobbe turnus. Da går man jo glipp av kvelds/helgetillegg osv...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy