Jump to content
Sykepleiediskusjon

akuttsykepleie - men jobber i psykiatrien


Guest Guest

Recommended Posts

Guest Guest

Jeg har jobbet 3 år i psykiatrien. Jeg vurderer nå å ta videreutdanning innen akuttsykepleie. Dette fordi jeg føler jeg trenger undervisning, opplæring og veiledning i å arbeide med akutt og kritisk syke pasienter. Dette har jeg vært svært sjeldent borti i psykiatrien. Jeg har prøvd så godt jeg kan å holde meg oppdatert innen somatikken nå mens jeg har vært i psykiatrien. Er det noen som har tatt videreutdanning i akuttsykepleie? Tror dere at jeg med min bakgrunn kommer til å klare det? 50% av studiet består jo f.eks. av praksis.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Lily

Ja, det kan du. Som jeg alltid sier, alt kan læres :)
Men når det er sagt, ville ikke tatt den videreutdanningen. Få deg jobb på sykehuset, obspost eller akuttmottak, og du vil lære deg akuttfaget. Man skal aldri si at videreutdanning er bortkastet, men det er 1,5 år og akuttsykepleiere kan ikke brukes til noe en vanlig sykepleier ikke kan brukes til. Ville heller brukt videreutdanningen på anestesi eller intensiv, da snakker vi kompetanse! Men det er bare min personlige mening. Jeg jobber sammen med mange akuttsykepleiere, og må si jeg ikke merker noe forskjell i kompetansen på de og de uten videreutdanning, det er fordi man gjør det samme og man gjør det mye og man blir god på det pga erfaring. Dessuten, hvis du ikke skal jobbe i mottak eller lignende, vil mye av det du lærer kanskje gå i glemmeboka. Jeg er veldig for videreutdanning som sagt, men akkurat i akuttfaget må jeg si jeg synes det er like mye verdt med erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy