Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen sykepleiere her som ikke jobber som sykepleier...?


Søster Søt

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Får jeg lov å stille et spørsmål angående dette temaet? ;)

 

Lurer på om dere (både spl. studenter og aut. spl.) ser for dere at dere vil jobbe som sykepleiere helt frem til pensjonsalder?

 

Har snakket med noen på kullet mitt som sier at de ikke ser for seg at de skal jobbe som spl resten av livet, men at de om en 10 års tid velger å gå en annen retning. Man skal jo aldri si aldri, men sykepleieryrket har jo så utrolig mange muligheter med etter- og videreutdanning, arbeidsplasser over hele verden osv så man skulle jo tro at det finnes "noe for enhver smak" dersom man skulle gå lei på et felt/en arbeidsplass.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... det er jo litt leit hvis dette er en trend, da må det være noe galt med utdanningen eller forventningen.

For du begynner vel neppe på en utdanning for å jobbe med faget ditt i 10 år og så slutte, det kan da ikke være utgangspunktet?

 

Men jeg kan forstå at mange ikke orker å jobbe i turnus hele livet. Jeg vet ikke, men jeg tror også det kan være tungt for mange å jobbe hele livet med alvorlig syke mennesker.

Men som du sier så er det å være sykepleier så mangt, alt fra å jobbe med de alvorligste lidelser til friske og utsatte grupper.

Jeg har aldri angret på at jeg ble sykepleier, og egentlig har jeg hatt lyst til å gjøre så mye innen sykepleien, da det er masse som fasinerrer meg.

Synes derfor det er så utrolig spennende her på forumet å møte sykepleiere med en helt annen erfaring enn meg.

 

Da jeg var nyutdannet var jeg ikke i tvil, jeg skulle jobbe som sykepleier til jeg måtte gå av med pensjon.