Sykepleiediskusjon: Sykepleier uten plettfri vandel - Sykepleiediskusjon

Jump to content

Sykepleier uten plettfri vandel Må man ha rent rulleblad for å være sykepleier? om ikke, hva er ok?

#1 User is offline   SYkpl 

• Newbie
  • Pip
  • Group: Members

Posted 21 April 2010 - 12:50 AM

Hei
Må man ha plettfri vandel for å få/beholde sykepleie-autorisasjonen? Jeg vet at volds- og seksualforbrytelser ikke godtas, men va med om en er straffedømt for andre ting? la si smugling, produksjon, eller oppevaring av doping? eller deltagelse i organisert kriminalitet? og vinningskriminalitet.. Siden dette ikke har noen innvirkning på evnen til å være en god sykepleier.
0

#2 User is offline   Minnie 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 31 May 2010 - 07:13 AM

Jeg kjenner ikke til dette, men har ikke lagt merke til at de noengang har sjekket vandel.

Jeg ville bare si at jeg mener sistnevnte type kriminalitet også har innvirkning på en som sykepleier, da man bør ha litt høy moral fordi en kommer inn i andres hjem og nære sfære, man skal gjøre gode etiske vurderinger og man skal være til å stole på fordi man har et helt spesielt ansvar.
Om man har vært innblandet i narkotikakriminalitet, så er ikke det videre positivt heller, for man har jo tilgang til sterke medikamenter, og narkotikakriminalitet kan vise at man har en litt løssluppen holdning til dette.
0

#3 User is offline   banshee 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 31 May 2010 - 09:58 AM

*nevermind*
0

Share this topic:

Fast Reply

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users