Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe som sykepleier i London


Guest ella

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg vurderer å flytte til London etter endt utdanning (om et lite år..). Min mann jobber der så rent praktisk (vi har barn) er det bedre at jeg flytter der for noen år. Men jeg ønsker virkelig å bruke utdanningen min når jeg endelig er ferdig med studiet. Jeg vet det er dårligere betalt enn i Norge. Jeg har vært i kontakt med et konkret sykehus som jeg er interssert i... De opplyser at de trenger sykepleiere hele tiden, og at der stor etterspørsel etter det - som i Norge. De har dog en slags "opptaksprøve", både mtp språk (som jeg nok skal klare), men jeg er mer bekymret for legemiddelregningen på engelsk (en test). Forstår det er viktig, men setter meg litt ut og skal klare det på engelsk...Dessuten, er det ifl dem nesten ikke deltidsstillinger å oppdrive (gjelder det for alle sykehus i London mon tro..?) så jeg må regne med 100% jobb. Det er 37,5 times uke der, som her (det er greit, men med to barn på lasset hadde jeg sett for meg litt kortere uke). Bortsett fra dette ser jeg det som svært lærerikt med noen år i utlandet (Vi har bodd utenlands før). Men hvis noen kjenner noen som kjenner kjenner noen som vet om dette osv. - blir jeg glad for info. Føler jeg ringer og søker mye, men skulle gjerne ha snakket med noen som har erfaringen selv...

 

Takk for svar, om noen har....!

Link to comment
Share on other sites

Regner med du har sjekket om du får godkjent utdanningen din i UK. De har et noe annet utdanningssystem enn oss. Jeg vet om en nyutdannet sykepleier som reiste over for å jobbe, men fikk ikke godkjent utdanningen hun hadde tatt i Norge. De krevde 2 års erfaring for å veie opp for ulikhetene i utdanningene. Lykke til, høres kjempespennende ut!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, har vært i kontakt både med norsk sykepleierforbund, Nursing&midwife council i UK og et aktuelt sykehus i London. De to siste instansene forteller både om sykepleiemangel og at jeg kan jobbe i England så snart jeg er ferdig. Men jeg må gå i gjennom tester som også de andre engelske sykepleierne må i gjennom på de enkelte sykehusene. Men jeg har ikke fått helt klarhet i hvor like utdannelsene er. Er bekymret over å flytte i den tro at jeg vil få jobb, så går det ikke likevel. For jeg vil jobbe. Skal ta flere telefoner, og vil ta en prat med de som sitter med utveksling på min egen skole. Jeg antar de vet litt da jeg vet vi har utveksling med England på siste året.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy