Noen spesialsykepleiere her?
Posted 06 August 2008 - 06:39 PM
Hei, jeg lurer på om det er noen spesialsykepleiere eller noen som holder på med vidreutdanning her i forumet?
Jeg har egentlig alltid ønsket å bli jordmor, men har slått det fra meg da jeg ikke orker tanken på nattevakter ( har ikke så godt sovehjerte).
Har også vurdert helsesøster, men enn så lenge har det ikke blitt noen spesialutdanning på meg.
Jeg har egentlig alltid ønsket å bli jordmor, men har slått det fra meg da jeg ikke orker tanken på nattevakter ( har ikke så godt sovehjerte).
Har også vurdert helsesøster, men enn så lenge har det ikke blitt noen spesialutdanning på meg.
Sykepleier
Posted 09 August 2008 - 06:28 PM
SPLC, on Aug 6 2008, 07:39 PM, said:
Hei, jeg lurer på om det er noen spesialsykepleiere eller noen som holder på med vidreutdanning her i forumet?
Har flere videreutdanninger etter grunnutdanningen, bla IT/data for helsepersonell, helse,-miljø og sikkerhet, og nå sist har jeg tatt videreutdanning i hjerneslag og videreutdanning i hjerneslagbehandling basert på Bobath-prinsippet ved høgskulen i Sogn og Fjordane. De to sistnevnte anbefales absolutt om du jobber med hjerneslagpasienter på et eller annet nivå, enten det er i akutt slagenhet, i sykehjem eller hjemme hos den slagrammede. Lærte masse, og tror flere yrkesgrupper enn sykepleiere har nytte av kunnskapen derfra.
Posted 09 August 2008 - 10:43 PM
Så spennende dette hørtes ut, jeg har laget en egen tråd om Bobath her:) http://sykepleiedisk...hp?showtopic=29
Sykepleier
Posted 14 August 2008 - 04:44 PM
Jeg har videreutdanning i demensomsorg, og så har jeg tenkt å ta et års deltidsutdanning i palliativ behandling i 2009. Får det ikke til dette året pga arbeidssituasjonen. Det er jo så mye spennende å velge i! Har som mål å være utdannet intensiv spl innen jeg er 40, så da har jeg 7 år på meg til det
)
#5 Guest_Bie_*
Posted 20 August 2008 - 05:46 PM
SPLC, on Aug 6 2008, 05:39 PM, said:
Hej!
Jeg er helsesøster :-)
Veldig fint yrke! Variert, mange forskjellige arbeidsoppgaver.
Fint med dette forum!
Posted 23 August 2008 - 09:12 PM
Hei liz, hyggelig du fant forumet 
Anestesi, ja det er sikkert spennende.
Det er også en av de spesialitetene som har fasinert meg ,men skal jeg gå dybdepsykologisk så er det vel fordi jeg er litt redd for å bli lagt i generell anestesi selv...
Det man er litt redd for, blir man jo fasinert av
Anestesi, ja det er sikkert spennende.
Det er også en av de spesialitetene som har fasinert meg ,men skal jeg gå dybdepsykologisk så er det vel fordi jeg er litt redd for å bli lagt i generell anestesi selv...
Det man er litt redd for, blir man jo fasinert av
Sykepleier
Posted 08 September 2008 - 10:08 AM
Hei.
Jeg er videreutdannet til operasjonssykepleier og jobber hovedsakelig med bløtdelskirurgi nå, dvs stort sett det som har med indre organ å gjøre.
Jobben inkluderer mye akuttkirurgi. Jeg har også tatt internasjonal eksamen i traumebehandling/mottak. Vi er en del av traumeteamet på sykehuset, derfor ble dette relevant.
Jobben inkluderer mye akuttkirurgi. Jeg har også tatt internasjonal eksamen i traumebehandling/mottak. Vi er en del av traumeteamet på sykehuset, derfor ble dette relevant.
Posted 08 September 2008 - 10:51 AM
Takk for det.
Ja jeg trives med jobben. Den er stimulerende, adrenalintriggende og gir rom for å utvikle seg innen faget. Jeg jobber på et stort sykehus, så vi har egne avdelinger for ortopedi, nevrokirurgi,gynekologi,øye,kjeve,ØNH etc.
Min avdeling tar seg dermed av gastro-,uro- og karkirurgi,endokrinologi(brystkreft og thyroideakirurgi), barnekirurgi og akutt gynekologi,akutte keisersnitt etc.
Ja jeg trives med jobben. Den er stimulerende, adrenalintriggende og gir rom for å utvikle seg innen faget. Jeg jobber på et stort sykehus, så vi har egne avdelinger for ortopedi, nevrokirurgi,gynekologi,øye,kjeve,ØNH etc.
Min avdeling tar seg dermed av gastro-,uro- og karkirurgi,endokrinologi(brystkreft og thyroideakirurgi), barnekirurgi og akutt gynekologi,akutte keisersnitt etc.
Posted 08 September 2008 - 11:07 AM
Ja det vil jeg tro at det er en adrenalintriggende jobb !!! Skikkelig varieret det du jobber med, det må jo være veldig mye å sette seg inn i
Ble overrasket at du også har akutt gynekologi og keisersnitt, når dere har egen gynekologisk avdeling...
Sykepleier

Help
Start New Topic
Add Reply

MultiQuote