Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen med erfaring innen palliasjon/Onkologi?


Guest Spl.Ida

Recommended Posts

Guest Spl.Ida

Hei :) Jeg ble ferdig sykepleier sommeren 2013, og jobber nå på ortopedisk avd på sykehus. Jeg lærer mye, da jeg er nyutdannet er det læring i alt, og spennende er det, men jeg har ikke følelsen av at det er dette jeg vil jobbe innen for bestandig. Har fått fast jobb, så jeg blir nok værende en stund til, men tenker samtidig mye på hva jeg egentlig kunne tenke meg å jobbe med. Siden jeg er såpass ny er det ikke så lett å vite hva som passer for meg, da jeg har lite erfaring, men det jeg vet er at det gir meg utrolig mye å jobbe med veldig syke/døende pasienter. Jeg har ikke vært borti slike pasienter så veldig mye, men de jeg har vært borti har gjort stort inntrykk. Det jeg egentlig lurer på, er om det er noen her inne om har erfaring med å jobbe med palliasjon/Onkologi, enten på palliativ avd. på sykehus eller i kommunen? Hvordan trives du, og kan du beskrive noen av arbeidsoppgavene du har? Samtidig som jeg synes det virker utrolig givende å jobbe med denne pasientgruppen, vil jeg tro det kan være mentalt/psykisk tungt, da det er mye "elendighet"? Håper noen med erfaring vil dele litt med meg :))

Link to comment
Share on other sites