Det er litt vanskelig for meg å vurdere hvordan forholdene er der nå, men jeg tror at å være lege er en status uansett hva. Men å være sykepleier..Jeg tror ikke at det er særlig høy status.. Først og fremst det er ikke så bredt arbeidsområde som i Norge eller andre vestlige land (da mener jeg
nurse). Før var det sånn at sykepleie var ikke en gang høyere utdannelse (det var bare 2 års utdannelse). Jeg tror at det sykepleier gjør her i Norge er mye mer enn det sykepleiere gjør i Russland. Men , som sagd, litt vanskelig å beskrive noe mer detaliert. Først:jeg har ikke arbeidserfaring fra helfevesenet derfra. En annen ting er at tiden går og samfunnet forandrer seg..Kanskje noe er annerledes der nå.. I hvert fall jeg er veldig glad og stolt at jeg får sykepleieutdannelse i Norge.

Jeg tror ikke at jeg kunne få like god sykepl.utdannelsen andre steder i Øst Europa. Angående andre land-jeg vet ikke så mye om det.. (men jeg hørte at mange synes at utdannelsen og undervisningsmetoder i f.eks.Danmark er enda bedre enn i Norge..)