Så de som tenker på å søke sykepleien må bare sette i gang å søke
Page 1 of 1
Trenger 8000 flere sykepleiere innen 2020
Posted 04 April 2009 - 09:08 PM
NurseB, on Feb 17 2009, 08:56 AM, said:
Legger til en link til en viktig artikkel i VG: Trenger 8000 flere sykepleiere innen 2020
En annen ting er hvordan man kan få alle de som er utdannet sykepleiere til å faktisk jobbe som det!?!
Posted 08 April 2009 - 10:46 PM
Beth, on Apr 8 2009, 11:14 AM, said:
Tror det til enhver tid er 4-5000 utdannede sykepleiere som ikke er i jobb som sykepleiere.
Hvordan regner man ut dette?
Da barna mine var yngre, jobbet jeg en periode kun ekstravakter. Var jeg i jobb da?
Og hva med de som er i permisjon?
Sykepleier
Posted 10 April 2009 - 11:13 AM
Vet ikke helt hvordan de har funnet det ut, men man kan sikkert sjekke ut i fra hvor mange som har autorisasjon som sykepleiere i forhold til hvor mange som er registrert i en jobbesituasjon.
Jeg var hjemmearbeidende i 5 år. Og kjenner andre som også er kun hjemmearbeidende. Andre som jobber i helt andre yrker. Enten pga bedre arbeidssituasjon eller lønn. Noen finner sikkert ut at de valgte feil yrke, eller de orker ikke mere.
Karrieresenteret her i byen har visstnok stor pågang av sykepleiere som vil ha veiledning til å finne et annet yrke. Særlig i kommunehelsetjenesten hvor innstramminger og sparetiltak har gjort hverdagen som sykepleier for slitsomt.
Jeg var hjemmearbeidende i 5 år. Og kjenner andre som også er kun hjemmearbeidende. Andre som jobber i helt andre yrker. Enten pga bedre arbeidssituasjon eller lønn. Noen finner sikkert ut at de valgte feil yrke, eller de orker ikke mere.
Karrieresenteret her i byen har visstnok stor pågang av sykepleiere som vil ha veiledning til å finne et annet yrke. Særlig i kommunehelsetjenesten hvor innstramminger og sparetiltak har gjort hverdagen som sykepleier for slitsomt.
Posted 22 April 2009 - 05:52 PM
NurseB, on Apr 22 2009, 06:20 PM, said:
Da er det godt å lese at søkertallene til sykepleierutdanningen går oppover
"Søkertallet til sykepleiestudiet har steget med 16 prosent i år" NSF
"Søkertallet til sykepleiestudiet har steget med 16 prosent i år" NSF
Litt skummelt for oss som har søkt da
2. årsstudent:)
Share this topic:
Page 1 of 1

Help
Start New Topic
Add Reply