Vel, i dag har vi vært hos legen for han har hatt det samme gjentatte ganger i mnd mellom... men jeg trodde virkelig ikke det var helt fra oktober!?
det er med andre ord helt siden vi flyttet inn i huset vi bor nå
Uansett da, han har hatt noe krampelignende hendelser om kvelden, noen timer etter innsovning (3-4 timer) og jeg har trodd litt på nattskrekk.. men er så usikker.
Idag TIDLIG kom han kl 05 omtrent, og lå i sengen og skrek og hoppet... jeg ble litt irritert, og ba ham i det minste ligge i ro når han først skulle ligge i vår seng.
"Jammen, jeg er så svimmel mamma" svarer han meg sint..
Jeg ser på ham, og ser at øynene flakker i hodet hans og at han SLÅR i sengen..
Jaha... han har spist minimalt i det siste, og i går endte han i seng uten kveldsmat etter å ha forsøkt ørten forskjellige ting.
Tenkte at det sikkert var lavt blodsukker.
Sto opp da, 05.30 omtrent, og fant først pannekake (han er VELDIG sær i matveien om dagen... så vi gjør nesten hva som helst for å få i ham noe) men han ville ikke ha.. nudler? ja takk.. ferdig servert, neitakk... neivel.. rundstykke? nei... nei nei, da får vi ringe legen for nå er det ikke morro lengre.
Ungen sitter i sengen og sjangler, og er rasende.
Han har EGENTLIG time på onsdag for det her, men nå tør jeg ikke vente mer.
Får time 13.45, setter på emla plaster en time før for tenker at de vil sikkert ha en del blod for å sjekke..
Og tar urinprøve.. pliktoppfyllende sykepleierstudent prøver å gjøre jobben lettere.
Kommer til legen, han slår opp STORE øyne når jeg sier at han var vært svimmel på og av ett par mnd
Sjekker ører, hals, respirasjon og sirkulasjon.. mener han er febersyk, noe han IKKE er.. dog noe klam, men ikke febersyk.
Og, vil ha ham tilbake på sjekk om 1 uke for å se om det er bedre.. En uke..?! Jah, det har jo bare gått 6 mnd, så en uke har ingenting å si.
Det er selvsagt MIN feil at det har tatt 6 mnd, det er ikke det... men det er ikke bare bare å være borte fra praksis flere dager på en uke for å følge barnet til lege, og jeg mener at når han først ER der, og jeg sier at det ikke er noen akutt tilstand men en som er dagligdags så bør han gjøre noe NÅ.. ikke vente en uke??!
Han ville måle CRP, blodsukker og blodprosent (tror jeg)
Crp var på 8, og blodsukker på 6,9 (4 timer etter måltid.. er det ok????)
den andre husker jeg faktisk ikke.. men lurer på om det kunne være rundt 8-9?
Normalt iallefall sa damen bak disken..
Men, jeg mener.. ungen er jo svimmel av en grunn??
Siden det har vart så lenge er det ikke virus på balanse nervene, siden han tisser normalt greit, og ikke har blitt alvorlig syk så er sannsynligheten for diabetes liten?
Jeg vet liksom ikke om mer jeg...
Jeg bare vet at dette er ikke morro mer (ikke at det noen gang har vært det) og jeg kjenner jeg begynner å bli frustrert, jeg kan ikke skjønne hva grunnen skal være.
Jeg er redd det skal skje noe akutt, og jeg forstår ikke hvordan de har tenkt veien videre.
Jeg vil IKKE ringe legevakten mer for det her, for det blir jo ikke tatt seriøst.. men å få time tar jo hundre år..
Timen vi fikk på mandag er OG akutt time fordi de andre timene var fylt opp.. og da vil helst ikke legen gjøre annet enn akutt undersøkelser.
Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen her kan berolige meg litt, eller gi meg noen tips..
Jeg føler meg rådvill og litt oppgitt..
Frustrert over at de ikke kunne sjekket ut ting litt mer, men la det gå enda fler dager.
Sønnen min ligger på sofaen, slår seg i hodet og sier han er svimmel.. det betyr at det er blitt verre, for det gjorde han ikke før.
Da bare nevnte han det liksom...
Idag har det vært såpass at han faktisk brekker seg..
Jeg burde gått til lege med ham før, ja jeg skjønner det men... ingen unnskyldning er god nok der.
og det er jo dumt å forvente at de skal få gjort noe NUH, når jeg alt har ventet så lenge.
Men, litt mer info enn at om han slutter å tisse så må han akutt innlegges kunne vært fint.
hva KAN der være liksom..
Jaja... takk for at du leste frusterasjonen min... Lenge leve hysterisk mor, som går sykepleien og undres på ALT

Help
Start New Topic
Add Reply

MultiQuote