Sykepleiediskusjon: Lønn som student - Sykepleiediskusjon

Jump to content

Lønn som student

#1 Guest_k.t._*

• Group: Guests

Posted 26 May 2009 - 06:55 PM

Hei!

Jeg skal forhåpentligvis begynne på sykepleier til høsten, og lurer på en ting. Det er jo relativt vanlig at en får seg deltidsjobb der man har hatt første praksisperiode. Hva er egentlig vanlig lønn som deltidsarbeider som sykepleierstudent? Det blir jo som oftest kveld, helg eventuelt helg/natt.
Lurer på dette fordi jeg nå har en helt urelevant deltidsjobb men med god lønn, som jeg har litt blandede følelser om å slutte i...
0

#2 User is offline   Misty 

• Advanced Member
  • PipPipPip
  • Group: Members

Posted 27 May 2009 - 12:39 PM

Hei!

Jeg jobber på sykehjem som pleiemedarbeider og tjener ca 125 kr/timen. På kveldene har jeg 45 kr i tillegg og i helgene 35 kr (pr time). Helligdager har vi 133% tillegg :)
2. årsstudent:)
0

#3 User is offline   Muggfrid 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 29 May 2009 - 10:47 PM

Lønna ligger vel sånn rundt 125 i timen, som Misty sier. Men etter tre semester får du hjelpepleierlønn, jeg jobber på sykehus, og har 143 kroner i timelønn + tillegg, som utgjør ganske mye!
0

#4 User is offline   Feline 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 30 May 2009 - 05:23 AM

Ikke alle steder man får hjelpepleierlønn etterhvert dessverre:(
Jeg jobber på St. olavs, er ferdig utdannet til sommeren, og får ca 125 kr timen. Har undersøkt det med hjelpepleierlønn, men en student er en student, og lønna er den samme uansett, fikk jeg til svar :) Men jeg klager ikke, er jo greit betalt, og jeg får god erfaring! ;)
0

#5 User is offline   Misty 

• Advanced Member
  • PipPipPip

Posted 30 May 2009 - 01:33 PM

Hos oss får sykepleierstudenter assistentlønn 1.året, hjelpepleierlønn 2.året og enda litt høyere siste året. Så siste års sykepleierstudenter hos oss får mer betalt enn hjelpepleierene, pga kompetansenivået :)
2. årsstudent:)
0

#6 User is offline   Charlotte 

• Newbie
  • Pip

Posted 15 July 2009 - 06:17 PM

Jeg jobber på sykehjem og blir lønnet som 2 års sykepleierstuden.. Jeg får 149,67 kroner timen og vanlige tillegg som de andre også får :rolleyes:
0

#7 Guest_Gjest Mimi_*

Posted 27 August 2009 - 02:35 PM

Jeg er ferdig med andre året på sykepleie, jobber på en bolig med psykisk funksjonshemmende og har nå fått hjelpepleierlønn, 154,55 kr.per time plus tillegg...er veldig fornøyd :-)
0

#8 User is offline   Delenn 

• Newbie
  • Pip

Posted 22 August 2010 - 07:33 PM

Jeg fikk 146,07 som timeslønn på min arb.plass med en gang jeg startet på spl-studiet.
Det er likt for hele kommunen her.
Det var noe med prosent av spl-lønn, hoppet opp 10% for hvert år.

Er nå 2.års, men har ikke fått sjekket hva lønnen min er nå.
0

#9 Guest_Madeleine Pedersen_*

Posted 30 August 2010 - 11:12 AM

Jeg har nettopp begynt på 2 året sykepleien. I sommer, rett etter jeg var ferdig med 1 året, fikk jeg 148, 97 kr timen + 35 kr per time i lør/søn tillegg og 45 kr per time kvelds/natt tillegg. Regner med dette var ment som 1.års sykepleierstudent lønn, siden jeg ikke hadde begynt på 2 året enda. Nå har jeg begynt på 2 året, men vet ikke hvor mye mer jeg får per time.
0

Share this topic:

Fast Reply

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users