Hei!
Jeg skal forhåpentligvis begynne på sykepleier til høsten, og lurer på en ting. Det er jo relativt vanlig at en får seg deltidsjobb der man har hatt første praksisperiode. Hva er egentlig vanlig lønn som deltidsarbeider som sykepleierstudent? Det blir jo som oftest kveld, helg eventuelt helg/natt.
Lurer på dette fordi jeg nå har en helt urelevant deltidsjobb men med god lønn, som jeg har litt blandede følelser om å slutte i...
Page 1 of 1
Lønn som student
Posted 30 May 2009 - 05:23 AM
Ikke alle steder man får hjelpepleierlønn etterhvert dessverre:(
Jeg jobber på St. olavs, er ferdig utdannet til sommeren, og får ca 125 kr timen. Har undersøkt det med hjelpepleierlønn, men en student er en student, og lønna er den samme uansett, fikk jeg til svar
Men jeg klager ikke, er jo greit betalt, og jeg får god erfaring!
Jeg jobber på St. olavs, er ferdig utdannet til sommeren, og får ca 125 kr timen. Har undersøkt det med hjelpepleierlønn, men en student er en student, og lønna er den samme uansett, fikk jeg til svar
#9 Guest_Madeleine Pedersen_*
Posted 30 August 2010 - 11:12 AM
Jeg har nettopp begynt på 2 året sykepleien. I sommer, rett etter jeg var ferdig med 1 året, fikk jeg 148, 97 kr timen + 35 kr per time i lør/søn tillegg og 45 kr per time kvelds/natt tillegg. Regner med dette var ment som 1.års sykepleierstudent lønn, siden jeg ikke hadde begynt på 2 året enda. Nå har jeg begynt på 2 året, men vet ikke hvor mye mer jeg får per time.
Share this topic:
Page 1 of 1

Help
Start New Topic
Add Reply
MultiQuote