Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags utdanning og praksis har du?


Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg var ferdig utdannet for 10 år siden. Jobbet først som nattover på et stort sykehjem, så noen år på Martina Hansens hospital (ortopedi) på natt.

Frem til jeg ble sykemeldt for 2 år siden jobbet jeg innen akuttpsykiatri, noe jeg trivdes veldig godt med.

Har ingen tilleggsutdannelse, men håper å få det til nå som jeg er på yrkesrettet attføring pga fibromyalgi og div skader/sykdommer.

 

Forskning høres veldig spennende ut! Kunne tenke meg å jobbe med noe sånt etter hvert, da direkte pasient kontakt nok kan bli vel tøft for kroppen min!

Link to comment
Share on other sites

Hei Kitt,

Veldig hyggelig at du registrerte deg her i forumet, velkommen hit :)

Gøy å høre hva du har jobbet med.

Leit at du måtte slutte i psykiatrien som du trivdes så godt med da...

Hvor jobbet du, på psykiatrisk sykehus?

Jeg har ingen erfaring fra psykiatri, annet enn min praksis som student.

Har ofte tenkt at å ha psykiatrisk erfaring eller tilleggsutdannelse ville vært veldig gunstig i mange jobb sammenhenger. Ser stadig at det søkes etter sykepleiere med psykiatrisk tilleggsutannelse også innen somatikken.

Huff så leit at du plages med fibromyalgi m.m, håper virkelig at du får attføring, men det gjør du vel.

Har du tenkt på noe spesielt du kunne tenke deg å gjøre ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobbet på akuttmottak på et psykiatrisk sykehus, ja! Syns det var vel skummelt i begynnelsen, men det gikk seg til etter hvert!

Er ikke psykiatrisk sykepleier, men følte jeg lærte mye bare ved å jobbe der.

Det sies at har du jobbet i akuttpsykiatri, kan man få jobb hvor som helst etterpå!?!?!

 

Har levd med fibromyalgien i mange år, i følge revmatologen siden før skolestart! Ikke blitt særlig plagsomt før de siste årene. Ikke akkurat forenelig med jobb som sykepleier.

Har tenkt på videre utdannelse innen ernæring, men vet ikke om det går. NAV skal jo si sitt i saken også!

Har tenkt tanken at jeg burde vært forsker eller noe for å kunne bruke spl utdannelsen uten å jobbe med direkte pasientkontakt.

 

Ellers så har jeg lurt på å gjøre noe helt annet og rett og slett bli hundeinstruktør!

Ble bitt av basillen da jeg gikk på kurs med rottweileren vår i fjor høst.

Link to comment
Share on other sites

Ja det må være skikkelig tøft å jobbe i et akuttmotak på et psykiatrisk sykehus.

 

Forstår godt at det ikke er så lett å jobbe som sykepleier når man har fibromyalgi, da må man eventuelt velge en kontor jobb, men det er kanskje ikke så godt å sitte hele dagen heller?

Ernæring høres spennende ut :)

Og hundeinstruktør , da vil du nok som sykepleier få mye gratis, for det handler jo også mye om å håndtere hundeierene...

Blir spennende å se hva du ender opp med til slutt :)

 

PS. jeg har noen spørsmål til deg i denne tråden om psykiatrisk akuttmottak http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=18

Link to comment
Share on other sites

Hei. Mitt navn, er som dere sikkert har forstått, Gry, jeg er 39 år, og bor i Risør.

Jeg har jobbet som omsorgsarbeider i mange år, før jeg i 2004 ble alene med 3 barn, og bestemte meg for at nå hopper jeg i det, og begynner på sykepleien. Som sagt, så gjort, så nå har jeg vært ferdig utdannet i et drøyt år, og stortrives med yrkesvalget.

 

Jeg jobber på et sykehjem, på avdeling for personer med demens, og begynner om få dager på videreutdanning innen demens, noe jeg gleder meg veldig til.

Ellers har jeg alltid interessert meg for svangerskap og fødsel, så jeg har nok en drøm om å begynne på jordmor-utdanning om noen år også, men om det blir noe av får tiden vise.

Gleder meg til å "bli kjent" med dere her inne :)

Link to comment
Share on other sites

Hei Gry, velkommen til forumet :)

Håper du vil trives her.

Hyggelig å høre hva du jobber med :) Blir spennende med demens utdanningen din. Da vet jeg hvem jeg skal spørre om det er noe jeg lurer på omkring denne problemstillingen.

Jeg har også alltid hatt lyst til å bli jordmor, men tviler på at jeg blir det noen gang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Petronella

Heisann!

Artig med forum for sykepleiere, men finnes det ikke noe sånt på sykepleien sine sider?

Selv har jeg vært sykepleier i 15 år, jobber som slagsykepleier på en slagenhet ved nevrologisk avdeling. Kjemmpespennende jobb!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit Petronella, fint du fant forumet :)

Slagenheten ja, det er sikkert en spennende og tøff jobb. Det blir litt de samme problemstillingene som jeg har jobbet med, for jeg har jobbet på nevrokirurgen.

 

Ja jeg trodde også at det var et diskusjonsforum under sykepleien sine sider, eller jeg vet at det var det før, men det er nok nedlagt.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Endelig et forum hvor man kan lufte tanker og diskutere problemstillinger! Det er jeg kjempeglad for! Jeg har jobbet på Radiumhospitalet i 6 år, men jobber nå på sykehjem. Har videreutdanning i demensomsorg, men har tenkt å gå videre med flere kurs/utdannelser etterhvert. Er jo så spennende å hele tiden kunne utvikle seg og bli bedre!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg var ferdigutdannet i 2001, og har jobbet på sykehus mesteparten av tida etterpå. Var da på en lungemedisinsk post. Lærte svært mye her om både akutt og kronisk syke, lærte mye intensivsykepleie også siden vi hadde en del intermediærpasienter (C-PAP, Bi-PAP og respirator). Litt kirurgisk erfaring fikk jeg også, siden vi tok i mot lungeopererte cancerpasienter allerede 1. po dag (fordi disse pasientene skulle følges opp av lungemedisinere i mange år etter op, så tilhørte de med. avd).

 

Siste året har jeg jobbet på en somatisk sykehjemsavdeling, som er helt ny.

Jeg jobber nå kun natt, delvis fordi jeg synes det er veldig praktisk med små barn, og delvis fordi jeg sliter med bekkenplager etter 2 svangerskap samt at jeg (som Kitt) har fibromyalgi, og ikke klarer tempoet og belastingen som er på dag.

Link to comment
Share on other sites

Hei til alle sammen! Jeg er kanskje den første mannlige sykepleieren her...?

Flott initiativ, stort behov! Gleder meg til å lese mer.

 

Jobber til daglig på Nevrokirurgisk avdeling. Har tidligere jobbet på barnekirurgisk avdeling, og vært i felt med Leger Uten Grenser. Trives svært godt med yrkesvalget!

 

/j

Link to comment
Share on other sites

Oi!!! To nye her. Hyggelig det var da, velkommen begge to :)

Tja litt usikker på om du er den eneste mannen BroderJ, men du får invitere dine medbrødre ( og selvfølgelig søstre) inn på forumet ;)

Kommer du fra nevrokirurgen, så gøy det var. Da har vi mye felles.

Blir også spennende å høre om din erfaring fra sykehjemmet echs :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Morsomt med nytt forum - er en flittig forumleser (sniker!), har stort forbedringspotensiale hva skriving angår :) Kanskje jeg føler meg kallet her!

 

Er, som nicket kanskje indikerer, sykepleier på infeksjonsavdeling på et stort sykehus. Var ferdig utdannet i 2001, ingen videreutdanning foreløpig, men på sikt kan det bli aktuelt med helsesøster, evt infeksjonsvidereutd.

 

Broder J: skal prøve å trekke min bedre halvdel inn hit så dere blir to av arten (jada, sykepleier han også!)

Skulle noen dra kjensel på meg er det bare å si hei :)

 

Er det forresten mulig å få inn en funksjon som viser de første linjene av et innlegg når man holder musepekeren over topic'en?

Link to comment
Share on other sites

Hei Infeksøs, velkommen hit:)

Ser du allerede har skrevet ltt, så flott! Håper du fortsetter slik :) Vi har sikkert mye å lære av deg.

Å ja, din bedre halvdel må melde seg inn han også !

 

Litt usikker på om jeg kan få til den funksjonen at man ser første linje, men jeg skal sjekke det opp. Har du sett det i et annet forum?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ferdig sykepleier i 2001, og har jobbet på kirurgisk sengepost siden. Trives kjempegodt i kirurgien, og får videreutdanning som jeg er ferdig med til jul (hurra).

 

Har alltis hatt et sug mot å bli jordmor, men det får bli når barna blir eldre tror jeg. :) Nå satser jeg på å få meg en dagjobb etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy