Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags utdanning og praksis har du?


Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei på dere!

 

Fant link til dette forumet på Nybaktmamma.

Jeg er sykepleierstudent. Har nettopp startet på 2.året. Spennende! (og skremmende)

Har tidligere jobbet på kontor i mange år, men etter mange års betenkningstid

tok jeg mot til meg å startet på sykepleiestudiet. Har lyst å gjøre noe mer meningsfullt :)

 

Jeg har også mann og to barn :blink:

 

Så flott med et slikt forum da. Her kommer jeg nok til å vanke litt ja!

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg var ferdig spl i 2005. Har siden da jobbet ved Nyfødt Intensiv avd en kort periode, hjemmespl, og psykiatri med spiseforstyrrelser. Er i videreutd innen psykisk helsearbeid nå.

Er hjelpepleier fra før og har jobbet ved mange forskjellige avd mens jeg tok grunnutd som spl: ortopedi, gynekologi, hematologi, kir.gastro, lukket psykiatrisk avd.

Har befalsutdannelse fra Forsvaret og jobbet som befal i 5 år før jeg gikk spl.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Ferdigutdannet i 2003, jeg. Har jobbet på sykehus, infeksjonsmedisin og nå jobber jeg i hjemmesykepleien. Om et år håper jeg på å starte videreutdanning, men er fortsatt litt usikker på hva det blir.. Mulig ledelse eller helse og sosialinformatikk.

Link to comment
Share on other sites

Hei Sofie, velkommen ;)

Spennende med en her som jobber i hjemmesykepleien. Trives du? Som student var jeg uheldig og hadde en elendig praksisplass i hjemmesykepleien, men jeg tror nok jeg ville følt det ganske anderledes om jeg fikk en jobb et sted dette fungerte bedre.Husker medstudentene mine som var i andre distrikt syntes dette var veldig interessant.

Sikkert spennende å møte pasienten i hjemmet ;)

Håper du vil dele mange erfaringer med oss.

Link to comment
Share on other sites

Hei Sofie, velkommen ;)

Spennende med en her som jobber i hjemmesykepleien. Trives du? Som student var jeg uheldig og hadde en elendig praksisplass i hjemmesykepleien, men jeg tror nok jeg ville følt det ganske anderledes om jeg fikk en jobb et sted dette fungerte bedre.Husker medstudentene mine som var i andre distrikt syntes dette var veldig interessant.

Sikkert spennende å møte pasienten i hjemmet ;)

Håper du vil dele mange erfaringer med oss.

 

 

Takker. Det er svært interressant, og ikke minst utfordrende! Man står ganske så alene i mange spennende situasjoner. Er glad jeg hadde et år som spl på sykehus først, kunne med fordel hatt enda mer. Man må være trygg i sin rolle, og kunne vurdere og ta avgjørelser.

 

Er i en søkerprosess etter noe annet også fortiden, så vi får se hva det blir til... :)

Link to comment
Share on other sites

Takker. Det er svært interressant, og ikke minst utfordrende! Man står ganske så alene i mange spennende situasjoner. Er glad jeg hadde et år som spl på sykehus først, kunne med fordel hatt enda mer. Man må være trygg i sin rolle, og kunne vurdere og ta avgjørelser.

 

Er i en søkerprosess etter noe annet også fortiden, så vi får se hva det blir til... ;)

 

Ja det er sikkert ganske tøft, når man står dere alene med noe akutt og uforutsett...

Men du lærer sikkert mye av det ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg er ny her! ;)

 

Jeg er 2. års sykelpleierstudent, studerer ved HiNT, Levanger. Stortrives med å være student, men gleder meg selvfølgelig til å være ferdig utdannet! ;) Helt utrolig å tenke på at jeg til jul skal på "Halvsøsterfest"! Synes det har gått kjempefort!

 

Da jeg startet sykepleien hadde jeg en drøm om å videreutdanne meg til jordmor. Den drømmen har jeg forsåvidt fortsatt, men det sniker seg inn andre fagfelt også... Synes både akutt og anestesi virker spennende, så vi får se hva tiden bringer! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit ;)

Hyggelig med flere studenter her. Blir spennende å se hva du ender opp som. Jeg hadde også en drøm om å bli jordmor, men akkurat som deg så fant jeg ut at det var mye som var interessant.

Så resultatet er at jeg ennå ikke har tatt noen vidreutdanning, selvom jeg har jobbet i endel år ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei hei, jeg heter Thomas og er lærling i ambulansefag. Ønsket mitt for øyeblikket er å ta ferdig lærlingløpet, så ta sykepleier-utdannelsen, over på Paramedic for å avslutte med anestesi-spesialisering for å skaffe meg en solid grunnlag innen akuttmedisin.

 

Så bra at det er et forum for sykepleiere ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei hei, jeg er Syrran, 28 år, nettopp rekruttert fra PM på annet forum. ;)

 

Jeg har jobbet i hjemmesykepleien, og på sykehjem (somatisk avdeling, skjermet avdeling og ledelse). Ferdigutdannet for fire år siden. Har også videreutdanning i sykepleiedokumentasjon og EPJ fra Høgskolen i Molde.

 

Nå er det bare 3 uker til jeg begynner i min nye (dag- ;))jobb. Jeg skal jobbe på en skole, med barn/unge med spesielle behov.

Link to comment
Share on other sites

Hei! ;)

 

Eg er ei jente på 19 år som går første året på sjukepleien ( i Sogn og Fjordane forøvrig). Frå før av har eg berre vgs; GK Helse og sosial, VG1 Ambulansefag og VG2 Allmennfagleg påbygg. Det siste året har eg vert heime i barselpermisjon med min lisje gut, fødd i augsut i fjor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy