Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags utdanning og praksis har du?


Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Heisann:)

Jeg er også ny her..

Tok sykepleierutdanninga i Narvik, og var ferdig i mars 2000. Jobbet etter det i forskjellige deler av somatikken, til jeg i 2005 tok videreutdanning i psykiatri i Trondheim. Nå jobber jeg som nattevakt på en DPS i Trondheim. Trives kjempegodt:)

 

Veldig bra med et diskusjonsforum!

Link to comment
Share on other sites

Hei !

Jeg har vært sykepleier siden 1990. Har tilsammen jobbet snart 14 år på somatisk sykehjem, de 10 første på natt.

Jobber nå full stilling på en liten avdeling med kun 11 pasienter/beboere.

Ble nysgjerrig på dette forumet og måtte inn å kikke................................. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er en vanlig somatisk sykehjemsavdeling. De andre etasjene har større avdelinger, men inndelt i grupper på omtrent vår størrelse.

Det er bare ikke plass til flere i vår etasje. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hva slags utdanning og praksis har du?

Jeg har kun grunnutdannelsen fra sykepleierhøyskolen og noen tilleggskurs.

Har mange års erfaring fra kirurgisk avdeling. Nå jobber jeg i et forskningsprosjekt om barn.

 

Jeg er sykepleierstudent på første året, ved HiG ;) Jobber på alders og sykehjem, på avd med blandet pasientgruppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen! ;) Jeg presenterte meg litt i en annen tema, men skal skrive litt her også. ;) Jeg er 35 år og er opprinnelig fra Russland. Jeg er hjelpepleier fra før, men nå begynte å studere sykepleie (endelig! ;) ) på en av diakonale høyskolene i Oslo. Har erfaring fra sykehjem (somatisk avdeling). Men vile gjerne bli sykepleiere og i landsiktig perspektiv-vil gjerne få videreutd. i palliasjon etterpå (eller i kreftsykepl.) Bor i Oslo, men er veldig interessert i Nord Norge. Ville gjerne flytte dit etter hvert B)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tok utdannigen her i Oslo. ;) Og det var akkurat da jeg fikk øsnke å studere videre. Jeg forstå at sykepleie var mye bredere område, enn det vi kan gjøre som hjelpepleiere og ikke minst -økt kompetansenivå. Jeg vil på en måte gjøre litt mer enn jeg kan gjøre nå som hjelpepleier. Det føles av og til at du har både gode kunnskaper, gode ideer og bedre tiltak enn det som finnes allerede, men du har ikke kompetanse nok til å prøve å sette det i gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er førsteårsstudent ved Høgskolen i Bodø, avd. Mo i Rana ;) Stortrives med studiet, selv om jeg alltid har sagt at sykepleier er det siste jeg skal bli :) Men så feil kan man ta. Begynner med praksisen i april og skal være ut året, gleder meg veldig til det! Er sykehjem, hjemmesykepleie og forebyggende i første omgang. Jobber på somatisk sykehjem i helgene og trives veldig godt med det, selv om det kan bli litt vel rutinepreget av og til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg jobbet som pleiemedhjelper i ett år før jeg begynet på sykepleien. Var ferdig i 2000, og var gynekologisk sykepleier ved sengepost i halvannet år. Begynte så på jordmorutdanningen, ferdig i 2003 så har nå vært jordmor i 6 år. Jeg tilhører fast-teamet på forløsningsposten, og er vaktleder/ko-ordinator 1-2 ganger i uka (dette bytter vi på). Fast-teamet roterer ikke mellom forløsning, barsel og observasjon, men er fast på forløsningen som spesialfelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy