Jump to content
Sykepleiediskusjon

ekstravakt og tillegg


Guest nurse89

Recommended Posts

Guest nurse89

Hei!

 

Jobber som sykepleier i hj spl. Fast stilling 100 %. Nå for tiden er det en del sykemeldinger og sykdom. I går på slutten av dagvakta mi var det krise og avd ledern lurte på om noen kunne gå nattevakt senere på kvelden. Jeg sa jeg kunne så lenge jeg ikke gikk dagvakta etter nattevakta. Avd ledern sa det skulle gå greit og at jeg kunne avspasere denne vakta.

 

Under natte vakta tenkte jeg over dette, og neste morgen før jeg gik av vakta sa jeg til henne at jeg må få betalt for nattevakta og få natttilleggene. Da sa hun at hun skulle ordne dette. Det virket først ut som at jeg skulle få betalt for vanlig dagvakt...men det jeg lurer på er om jeg har krav på 3 timer 100% da jeg gikk 3 timer mer? og har jeg krav for forskyvningstillegg?? Kjente jo at det var tungt og gå dag og nattevakt samme dag, og neste dag dagvakt igjen, så da bør man jo få de esktra tillegggene?

 

Håper på svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Innholdet på denne siden svarer på alt du spør om:

https://www.sykepleierforbundet.no/vis-artikkel/766084/Bestemmelser-om-forskjovet-arbeidstid

 

Kort summert skal du ha tillegg for forskjøvet arbeidstid i tillegg til nattillegg for det antall timer som tilsvarer dagvakt, og overtidsbetalt for de ekstra timene,

Om du fikk varsel/ble spurt etter kl 12 samme dag, skal du ha 100% for alle timene. Om varselet kom før kl 12, skal du ha 50% for de forskjøvne timene, og 100% for resten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy