Jump to content
Sykepleiediskusjon

Alternativ sommerjobb som sykepleier/sykepleierstudent


Pally

Recommended Posts

Hei, jeg lurte på om noen har erfaring med alternative jobber/sommerjobber for studenter/sykepleier for de av oss som ønsker seg litt "vekk" fra institusjon og uniform for en sommer? Har hatt sommerjobber i hjemmesykepleien, intermediært, langtidsopphold og i spesialisthelsetjenesten, men denne gangen ønsker jeg å tenke litt utafor boksen og se litt på bredden i fagfeltet. Det jeg tenker på som eksempler ville vært; jobbe på fly/flyplass, jobbe med idrettslag, jobbe på slottet eller egentlig hvor som helst man trenger pleierkompetanse som er litt "utenfor det vanlige".

 

Noen som har noen tips eller egne erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Hva med å søke på sommerjobb i en annen del av landet, evt annet land? Hadde i studietiden sommerjobb i sykehjem hvor jeg hadde ingen tilknytning. Interessant og svært lærerikt! Det er alltid spennende å se andre løsninger og organisasjonsmåter i tillegg til å bli kjent med nye mennesker. Den sommeren jeg jobbet "borte" var det organisert at en av pleiepersonellet skulle ut i hjemmesykepleien på natt i tillegg til å ha tilsyn i boliger. Spennende og interessant, spesielt med tanke på å finne fram i mørket på en ukjent plass :) Vet at norske studenter er velkomne i de andre nordiske landene. Hva med sommerjobb i Stockholm for eksempel?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sommerjobb på akuttpsykiatrisk avdeling, og der kan jeg bruke mine egne klær, men det er jo institusjon, så det passer kanskje ikke kriteriet. Har jobbet en sommer på medisinsk sengepost, og må si jeg synes det er et slit uten like sammenlignet med psykiatrien.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy