Jump to content
Sykepleiediskusjon

Den kjente tidsklemma


Guest Stine

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er ansatt som assistent ved et bosenter. Jeg er sykepleierstudent på første året, men har fast annenhver helg +++.

Hos oss har det gradvis blitt flere og flere brukere vi må hjelpe i helgene. Vi løper dagen lang og føler at vi ikke har tid til å gjøre en god jobb. Jeg har kommet inn i rutinene, og får skryt for å være effektiv, men føler at jeg ikke har tid til å gjøre en så god jobb som jeg gjerne vil. I tillegg er det flere andre ansatte som reagerer med å bli stressete og oppgitte, noe som igjen fører til at de blir korte og nesten uanstendige mot brukerne.

 

I dag løp jeg mellom avdelingen jeg var satt på med 8 immobile brukere(vi var 2 på jobb. jeg og en annen assistent), "leilighetene"(som vi egentlig ikke skal ha noe med, men nå har vi plutselig fult morgenstell på 3 brukere og sårstell), og en passient som er terminal. Den terminale pasienten trengte noen hos seg, og jeg prioriterte henne så godt det lot seg gjøre, men føler at jeg ble revet til alle kanter.

 

Er det virkelig slik på alle arbeidsplasser? Eller er det bare veldig hektisk til oss? Engasjerer jeg meg for mye? Jeg får oppriktig vondt inni meg når jeg ser brukere som ikke får den hjelpen og støtten de trenger og har krav på.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese:)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har aldri jobbet et slikt sted, men det høres ut som om dere har for mye å gjøre. Jeg tror ikke du engasjerer deg for mye, man må jo engasjere seg når man jobber med mennesker. Og når kollegaene dine begynner å bli korte og ufine mot beboerene er det jo et tegn på at de er stresset.Det kan være lurt å fortelle hvordan du opplever dette til din overordnede.

Jeg tror det varierer veldig hvor mye man har å gjøre på de forskjellige arbeidsplasser. Jeg har kun jobbet på sykehus. På de avdelingene jeg har jobbet har vi hatt tid nok til å gjøre en god jobb, men enkelte dager kunne det selvfølgelig bli litt vel hektisk..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy