Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobber operasjonssykepleiere turnus i samme grad som andre sykepleiere?


Guest Gjest

Recommended Posts

Guest Gjest

Jeg har ikke begynt på studiene engang,men driver og vurderer mange ting frem og tilbake. Kunne tenke meg å starte veien mot å bli operasjonssykepleier:o) Men klarer ikke helt å plassere arbeidstidene deres. Ser for meg at de ikke jobber skift i lik grad som andre sykepleiere fordi de fleste operasjoner vel blir gjort på dagtid...men dette er kanskje fir fantsi fra min side...he,he...? Det er vel egne sykepleiere som bistår operasjoner og sånt på akutten,eller er det "vanlige" operasjonssykepleiere i turnus? Jeg har ikke lyst til å jobbe på akutten med det innebærer. Er jeg helt på viddene i mine øsnker nå,eller er jeg på rett sti? Tar gjerne imot råd og info fra dere som har peiling på dette:o)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke operasjonssykepleier, så jeg vet ikke, men kan tenke meg at det varierer litt utifra hvor man arbeider. Er det operasjonsstue for en avdeling der det er mye øyeblikkelig hjelp og akutte operasjoner, så må de vel være tilstede på natt også... For eksempel operasjonsstue der det blir gjort keisersnitt, det er jo en operasjon som kan bli bestemt i hui og hast, også på natt. Eller øre nese hals-operasjoner, dersom et barn får store blødninger og kommer inn og må opereres på natt for å stoppe blødningene...? Men det kan jo hende at det er "bakvakter" også, slik at de kommer dersom det skulle skje noe? Andre som vet? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy