Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjelp! Straks ferdig sykepleier uten peiling!


Guest redd

Recommended Posts

Oh my god! Til sommeren er jeg ferdig utdannet sykepleier!

Jeg har fått gode karakterer gjennom studiet (dårlig C, best A) og har

fått veldig gode tilbakemeldinger fra praksis....MEN...

 

JEG HAR JO IKKE PEILING JO!!!!!!

 

Jeg sitter og tenker over hva jeg har lært gjennom 3 år...og kommer nesten ikke på noe!

Jeg har fått sommerjobb på kirurgisk avdelingen til sommeren og er redd for at min

manglende kompetanse snart kommer fram i lyset...

jeg kan IKKE jobbe i hjemmesykepleien. Da må man ha kunnskaper om mange forskjellige sykdommer og

problemstillinger, og spesielt om eldre som har et komplekt sykdomsbilde.

Nei, jeg er redd redd redd!!!

 

 

Når jeg er ferdig på skolen nå så skal jeg finne fram bøkene mine igjen...

Tror nesten jeg angrer på hele greia...

 

sorry måtte bare få ut noe..

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er ikke sykepleier, men skal begynne på studiet til høsten. Jeg har derimot studert i fem år, og jobbet mange år etter den tid. Her er noen tanker til trøst, kanskje?

 

- Når du føler at du ikke kan NOE, så tror jeg at du faktisk kan veldig veldig mye. Du merket kanskje etter første halvår på studiet at du følte at du kunne MASSE, og så har den følelsen gitt seg. Det betyr at kunnskapen er blitt en del av deg!

- Ydmykheten du viser, er en sykepleier verdig!

- Godt at du tenker at bøkene o.a. vil være en ressurs for deg framover. Sånn skal det vel være? Hvis du ikke er et supermenneske, klarer du ikke huske alt og alle detaljer, men målet med studiet er jo å gi deg et godt faglig grunnlag, oversikt - og framfor alt vet du hvor du kan søke videre kunnskap!

 

Lykke til med sommerjobb!

Link to comment
Share on other sites

Guest hovedinnlegger
Hei!