Jump to content
Sykepleiediskusjon

Aner ikke hva jeg skal gjøre


Recommended Posts

Hei

Jeg er 22 år og nyutdannet sykepleier. I sommer har jeg ferievikarstilling ved en liten sykehusavdeling med 10 sengeplasser. Her trives jeg, men det er utrolig mye å lære og jeg føler ikke at jeg har oversikt i det hele tatt, noe som gjør arbeidsdagen ganske skummel.

Så til det jeg egentlig ønsker råd og tips om: Spørsmålet er hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig som ferievikar. Fordi jeg ikke greier å bestemme meg har jeg ikke søkt noen jobber enda. Jeg føler at alle rundt meg sier at som nyutdannet bør man jobbe en stund på sykehus for å få erfaring. Jeg merker jo selv at jeg har lært mye bare på de to ukene jeg nå har vært vikar, og man får nok utøve mye mer sykepleietekninske oppgaver på et sykehus. Samtidig føler ikke jeg personlig et stort behov for å jobbe på et sykehus i forhold til f.eks. et sykehejm, jeg trives godt i arbeidet med eldre mennesker.