Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleie- sammenlignet med medisinutdanning.


SergB

Recommended Posts

Hei jeg er på tredje året i sykepleierutdanning og har tenkt å kanskje studere medsin etter at ferdig. Jeg trives sånn sett med anatomi, sykdomslære og fysiologi alt av praktiske studier men sliter litt med oppgaver av type: "Beskriv dine etiske dilemmaer i praksis, på 3000 ord og bla bla..." Begynner å bli egentlig veldig lei av å skrive disse oppgavene, også er det bachler oppgaven på 10000 ord som gjenstår ;) Samtidig trives godt med praksis og jobbe med mennesker, og synes at praksis kunne vært uten oppgaver, mener at jeg lærer ikke stort av disse.

 

Spørsmål er om det er noen som har meninger om medisinutdanning eller har annet erfaring med lignende, om det er mye oppgaveskriving om etikk og forskning osv. i medisinstudier. Tror ikke jeg orker 6 år med lignende utdanning som i sykepleie, men pugging av patologi, kjemi osv. går ganske greit. Har både 2MX (5), 3FY (5), 3KJ (6) etter gammel ordning fra vgs. trives med realfag men som sagt får skikkelig hjerneteppe når det gjelder drøftningsoppgaver ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy