Jump to content
Sykepleiediskusjon

Quiz for sykepleiere


Merete

Recommended Posts

Det er morsomt med ting som er spesifikt for arbeidsplassen, morsomme episoder som mange husker (hvem måtte gå 8 etasjer med stomisøl på uniformen da heisen streiket etc).

 

Ellers kan man lage morsomme vrier/ordspill på mer standard sykepleiestoff, selv om jeg ikke kommer på noen glimrende eksempler akkurat nå :)

 

Eller ting som går på medisiner - hvilken tablett tenker du på når du ser en sukett? (jeg syns i alle fall de er dønn lik Albyl-E, hehe)

Link to comment
Share on other sites

Er ute etter hva som helst jeg. Det skal være i privat sammenheng, og håper jeg får litt latter ut av det hele :)

 

Trenger ikke bare være sykepleiespørsmål heller, men det er en foredel da alle gjestene er sykepleiere :)

 

 

"Hva er hjemlandet til den deilige matretten du får om du fjerner en T fra det latinske ordet for kneskål?"

 

"Hvilken muskel er den eneste som er festet kun i en ende?"

 

"Hvilken kvinnelig vinterolympier deler etternavn med en tidligere amerikansk president, og på norsk så er dette etternavnet et ord som er en forutsetning for naturlig befruktning blandt pattedyr."

 

Dette er tips jeg har fått fra andre :)

Link to comment
Share on other sites

Slike spørsmål er litt morsomme. Jeg har ingen på lager for øyeblikket, men kommer jeg på noe så sier jeg i fra. Man kan jo fint lage noen selv om man er litt kreativ.

Nå ble jeg så nysgjerrig på svarene på dine spørsmål. Den første er jo grei, for det er paella og nummer to er det tungen? Men nummer tre, hva i all verden er det?

Link to comment
Share on other sites

På spørmsål en er svaret Spania, spørsmålet er hvilket hjemland retten kommer fra.

 

Det siste spørsmålet er svaret Harding (president i perioden 1921-1923).

 

Ah.. takk for svar angående Harding :)

Æsj.. og jeg som var så fornøyd med at paella klarte jeg i hvert fall. Det var jo ikke helt feil da, men jeg må bare lære å lese oppgaven skikkelig først :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy