Jump to content
Sykepleiediskusjon

Opptaket fra Diakonhjemmet


Guest Venter spent

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Jeg kom også inn ! :)

 

Hvor i landet kommer dere andre fra? Jeg bor i Stavanger.

Jeg tenkte jeg skulle ringe dem å høre hvordan det blir angående praksis og slikt, for jeg må nesten få praksisen her hjemme, har barn og samboer, og kan ikke være så lenge borte hjemmefra og håper derfor jeg kan ha praksisen i Stavanger. :) Noen andre som har det slik?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom også inn ! :)

 

Hvor i landet kommer dere andre fra? Jeg bor i Stavanger.

Jeg tenkte jeg skulle ringe dem å høre hvordan det blir angående praksis og slikt, for jeg må nesten få praksisen her hjemme, har barn og samboer, og kan ikke være så lenge borte hjemmefra og håper derfor jeg kan ha praksisen i Stavanger. :) Noen andre som har det slik?

har snakket med diakonhjemmet ang praksis på hjemstedet, og det var ingen problemer... så da er det bare å spenne på uniformen og vente :-) venter på svar sjøl, er råååspent

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 28 år :)

 

Dere som bor i Oslo, hvorfor akkurat Diakonhjemmet? Det finnes nok flere skoler med sykepleie, men så for meg mange søker på høyskolen først f.eks?

Link to comment
Share on other sites

har snakket med diakonhjemmet ang praksis på hjemstedet, og det var ingen problemer... så da er det bare å spenne på uniformen og vente :-) venter på svar sjøl, er råååspent

 

 

Hvor bor du? Du tenker også ha praksisen der du bor? Var det noe mer info du fikk så må du bare dele, hehe:)

Er så mye man lurer på. F.eks hvilke fag det er første året? og jeg regner med første praksis er sykehjem?

Jeg har et helt år bestått allerede på spl, minus anatomi, så håper jeg får fritak, også fra sykehjemspraksisen siden jeg har hatt det :)

 

Kjekt å bli kjent med dere her inne gjerne før vi begynner :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 28 år :)

 

Dere som bor i Oslo, hvorfor akkurat Diakonhjemmet? Det finnes nok flere skoler med sykepleie, men så for meg mange søker på høyskolen først f.eks?

 

Jeg kom ikke inn på høyskolen, sto lenge på venteliste men kom altså ikke inn.

Så derfor Diakonhjemmet (søkte fulltid her også da)

Link to comment
Share on other sites

Guest Trebarnsmor

Jeg er 34 år og bor i Røyken kommune.

Nå er det ikke så langt unna at det er krise for meg om jeg får praksis i Oslo, men vil prøve å få det så nærme som mulig. Kjenner andre fra området her som har tatt studiet, og de hadde ingen problemer med å få praksis her ute.

Ser også i fagplanen at sykehjempraksis ikke blir før til neste høst, og er kun 6 uker, så vi har god tid til å forberede oss til det:)

Jeg gleder meg veldig til å komme i gang. Er forberedt på at det sikkert blir tøft i perioder med tre barn og jobbing ved siden av, men jeg er i alle fall veldig motivert.

Lurer på hvor mange deltidsstudenter de tar inn, noen som vet det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 34 år og bor i Røyken kommune.

Nå er det ikke så langt unna at det er krise for meg om jeg får praksis i Oslo, men vil prøve å få det så nærme som mulig. Kjenner andre fra området her som har tatt studiet, og de hadde ingen problemer med å få praksis her ute.

Ser også i fagplanen at sykehjempraksis ikke blir før til neste høst, og er kun 6 uker, så vi har god tid til å forberede oss til det:)

Jeg gleder meg veldig til å komme i gang. Er forberedt på at det sikkert blir tøft i perioder med tre barn og jobbing ved siden av, men jeg er i alle fall veldig motivert.

Lurer på hvor mange deltidsstudenter de tar inn, noen som vet det?

 

Kan legge link her inne til fagplanen ?

Er det ikke noe praksis på våren ?

 

Jeg synes jeg leste på nett at det var 70 deltidsplasser. Men er ikke sikker :)

Link to comment
Share on other sites

Øst-Finnmark kommet inn og takker JA :D Noen som vet hvor man finner pensumliste? Eller noen som vet hvilke bøker som skal brukes i starten?

 

Da må du også reise når det er samlinger? jeg bor i stavanger (men er nordlending :) ), men bare tanken på å være borte fra gutten min på 11 mnd gjør litt vondt.. var det som neesten stoppet meg fra å takke ja.. men skal nok klare det :)

du har vel også noen bran å være borte fra da ?

Link to comment
Share on other sites

Da må du også reise når det er samlinger? jeg bor i stavanger (men er nordlending :) ), men bare tanken på å være borte fra gutten min på 11 mnd gjør litt vondt.. var det som neesten stoppet meg fra å takke ja.. men skal nok klare det :)

du har vel også noen bran å være borte fra da ?

 

b a r n skulle det stå, hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Guest margrethe

b a r n skulle det stå, hehe :)

 

jeg er fra aust-agder. må også reise vekk fra barn på 1 og 3 år :( virker grusomt,men tenker jeg vil prøve å se hvordan det går..

dette blir spennende!! :)

 

jeg lurer også på pensumliste...??

Link to comment
Share on other sites

jeg er fra aust-agder. må også reise vekk fra barn på 1 og 3 år :( virker grusomt,men tenker jeg vil prøve å se hvordan det går..

dette blir spennende!! :)

 

jeg lurer også på pensumliste...??

 

Godt vi er flere da som har barn vi reiser ifra :) det er bare det som er kjedelig med et slikt studie merker jeg...

 

jeg har ikke sett pensumliste ennå, vi får det gjerne tilsendt nå som vi har takket ja, eller at det ligger på itslearning, som vi også får tilgang til snart sikkert :)

kan jo bare ringe skolen også, de er behjelpelige, jeg har spurt om mye allerede, hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy