Jump to content
Sykepleiediskusjon

Turnuskoder


NurseB

Recommended Posts

F1 er "helgefridag". Alle SKAL ha en F1 i løpet av en uke. Vanligvis legges den til søndag, men har man arbeidshelg, legges den til fridag nærmest mulig helgen. F1 skal være minimum 36 timers fri

 

F2 er vanlig fridag

 

F3 er fridag som utløses dersom man i turnus står på jobb på over halvparten av de rød dagene (helligdager + søndager) i en gjennomsnittsberegnet periode. F3-dag må taes ut på en rød dag i den aktuelle perioden.

 

F4 er dersom man velger å ta ut helligdagstillegg som fridag i stedet for utbetalt i lønn.

 

F5 er erstatningsfridag, som utløses dersom en F1-dag faller på en helligdag.

 

LEs mer her: https://www.sykepleierforbundet.no/portal/page/portal/NSF/VisArtikkel?p_document_id=113743&p_sub_doc_id=113743

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

F1 er "helgefridag". Alle SKAL ha en F1 i løpet av en uke. Vanligvis legges den til søndag, men har man arbeidshelg, legges den til fridag nærmest mulig helgen. F1 skal være minimum 36 timers fri

 

F2 er vanlig fridag

 

F3 er fridag som utløses dersom man i turnus står på jobb på over halvparten av de rød dagene (helligdager + søndager) i en gjennomsnittsberegnet periode. F3-dag må taes ut på en rød dag i den aktuelle perioden.

 

F4 er dersom man velger å ta ut helligdagstillegg som fridag i stedet for utbetalt i lønn.

 

F5 er erstatningsfridag, som utløses dersom en F1-dag faller på en helligdag.

 

LEs mer her: https://www.sykepleierforbundet.no/portal/page/portal/NSF/VisArtikkel?p_document_id=113743&p_sub_doc_id=113743

Hei, jeg lurer på hva som skjer hvis jeg blir ringt inn for å jobbe på en F3 dag? Er det noe ekstra tillegg da? Jeg jobber så mye søndager og noen helligdager at nesten alle røde dager er F3. Og jeg vet de kommer til å trenge meg i julen også.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Reidun

Jobber 1. Mai som er helligdager og får 133% til avsp i sommer når det stenges. Jobber så fredag aftenvakt og aftenvakt lørdag og dag vakt søndag i pinsen med 133% til avsp SALDO for å ha timer til stengte perioder. Men har jeg rett på mer fri når f2 dag kommer på mandag 2. Pinsedag . Jobber altså 4 røde dager i mai! Noen som kan svare meg.?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy