Jump to content
Sykepleiediskusjon

Alternative jobber


Sols

Recommended Posts

Hei alle sykepleiere der ute!

 

Jeg er en ganske nyutdanna sykepleier som trenger råd! Jeg begynte på sykepleien fordi jeg hadde et stort ønske om å bli helsesøster. Så gjennom hele studiet har jeg tenkt at det bare er et skritt på veien mot målet, og har ikke hatt noe ønske om å jobbe lenge som sykepleier. Men som dere vet er det jo veldig vanskelig å komme inn både på helsesøsterstudiene, og jeg må nok belage meg på å jobbe noen år før det skjer. Nå har jeg jobba i omtrent ett år på en medisinsk avdeling og i tillegg tatt endel ekstravakter på nyfødt intensiv. Jeg syns det er rett og slett fryktelig! Jeg gruer meg til å gå på jobb omtrent hver dag. Det handler aller mest om det ansvaret jeg får, som jeg ikke føler jeg har nok kunnskaper til å takle. Jeg er konstant engstelig for at noen av pasientene skal bli dårlige uten at jeg fanger opp signalene. Jeg vet at dette er noe som mange nyutdannende sliter med i starten, men at det som oftest går over etter hvert. Men i tillegg til denne usikkerheten syns jeg det store arbeidspresset på jobb er utrolig slitsomt. Vi er nesten aldri fulltallige på jobb og det er så og si alltid hektisk. Mange dager rekker jeg ikke å spise maten min. All sykdommen påvriker meg også, jeg blir sliten fordi jeg tar innover meg all elendigheten hele tida. Heldigvis er arbeidsmiljøet supert, så er ikke alt like grått. Men jeg tenker for meg selv at jeg ikke orker å jobbe på sykehus lenger enn frem til sommeren. Jeg ønsker meg så inderlig en jobb som handler om andre ting enn kun syke mennesker. Jeg ønsker meg en jobb som handler om forebygging og helsefremmende arbeid! Derfor spør jeg dere, hvor kan jeg lete etter en slik jobb? Finnes det muligheter for en nyutdanna sykepleier innenfor disse feltene? Jeg tar imot alle tips og råd med stor takk! Føler jeg har havnet på helt feil hylle, men jeg går jo fortsatt med drømmen om å bli helsesøster!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy