Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sommerjobb


Guest Ane

Recommended Posts

Jeg er 2.års sykepleierstudent og har begynt å tenke litt på sommerjobb. De siste somrene har jeg jobbet ved et laboratorium. Denne laboratoriejobben er ikke spesielt relatert til sykepleieryrket, men det er HMS-arbeid og litt samarbeid med bedriftshelsetjenesten. Jeg har trivdes kjempegodt i denne jobben og kunne veldig gjerne tenkt meg å jobbe her til sommeren også, men samtidig føler jeg at jeg kanskje burde få meg en sommerjobb som er litt mer relatert til utdannelsen min. Jeg tenker da at det må ha blitt et av de stedene jeg har vært i praksis. Foreløpig har jeg bare vært på sykehjem og i hjemmetjenesten. Jeg trivdes nok best på sykehjem, jeg var på en utrolig flott og spennende avdeling, men samtidig var det en veldig tung avdeling. Tung både fysisk og psykisk. Jeg er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre :)

 

Lønner det seg å ha en sommerjobb som er relatert til utdannelsen? Er det travelt å ha sommerjobb på sykehjem? Fortell gjerne om hvor dere hadde sommerjobb som sykepleierstudenter :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde sommerjobb i hjemmesykepleien og i ambulansetjenesten mens jeg var student.. Likte utrolig godt begge jobbene, da det gjorde meg nødt til å bli selvstendig. Hører mye om at hjemmesykepleie er så travelt, og ja, det er det til tider.. Men i all hovedsak har man anledning til å ta seg tid til brukerne der også, hvis man får lagt opp ruta fornuftig i starten :)

Link to comment
Share on other sites

Heia!

 

Hadde i studieperioden sommerjobb/ekstrajobb både i hjemmesykepleien og sykehjem. Jeg syns det var fine erfaringer, og en får jobbet mye selvstendig. Men, samtidig så tror jeg ikke det er et "must" å jobbe pleierelatert i somrene, det er jo allikavel en liten forskjell å jobbe som assistent/spl. student og sykepleier. Så om du trives veldig godt i den andre jobben...

 

Hva slags laboratoriejobb er det?

Link to comment
Share on other sites

Hei! :)

 

Er 2.årsstudent, og sommeren som var jobbet jeg på sykehjem på hjemstedet mitt. :) På mange måter er det jo fint å jobbe et sted som er relevant for utdannelsen, man lærer mye (hvis man havner på riktig sted, that is :P ) og får muligens kontakter til senere. :) Da mange skulle ha ferie og det var mange sykemeldinger, ble det litt travelt å ha sommerjobb på sykehjemmet, jeg ble ringt etter ganske ofte og som ny på et sted er det jo ofte sånn at man jobber mye for å gi et godt inntrykk, noe som i lengden kan bli litt slitsomt. Samtidig er det ikke alltid lett å være helt ny på et arbeidssted, som regel tar det flere uker før man er helt inne i rutinene på stedet, og da er jo sommeren nesten over. :) Sånn sett hadde det jo vært supert å få jobb der du har vært i praksis. :) Du har nok en stor fordel hvis du søker der, ettersom du trenger lite eller ingen opplæring. :) Hva tenker du om å søke sommerjobb på en sykehusavdeling? Da får du jo sett hvordan det er og fått litt erfaring før du selv skal ut i praksis der :) (hvis du ikke skal ut før i 3.året :) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy