Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleierstudent trenger hjelp! Sko, osv.


TB89

Recommended Posts

Hei alle sammen! Er tatt opp ved sykepleierstudiet, og med dette meldte jeg meg inn her på forumet. Tenkte det måtte være mange gode ressurser her som kanskje kan hjelpe meg med noen spørsmål.

 

Jeg har blitt bedt om å skaffe meg godt skotøy da vi skal være en god del på øvingssal, samt at vi trenger dette til praksis etter nyttår. Har vært og sett på sandaler (tenker det er bra med luftig fottøy), og valget ser ut til å være mellom ECCO- og MBT-sandaler. Aner ikke hva jeg burde velge, men ønsker gjerne innspill på dette!

 

Forøvrig lurte jeg og på om det er anbefalt å skaffe sitt eget stetoskop, evt. til hjemmetrening? Må jeg og gå til anskaffelse av eget navneskilt der mitt navn og "Sykepleierstudent" står?

 

All informasjon forøvrig ønsker jeg hjertelig velkommen, og ser virkelig frem til mine 3 år på sykepleierutdanning!

Link to comment
Share on other sites

De skoene har jeg ingen erfaring med, selv har jeg brukt Nike-joggesko og har vært kjempe fornøyd!

 

Jeg har skaffet meg eget stetoskop siden dette var med blodtrykksapparatet jeg har, dette bruker jeg til hjemmetrening :-) Og navneskilt må du nok ha ja, med navn og tittel :-) Du kommer vel også til å få veldig mye info om sånne ting når du begynner - det fikk i allefall vi! :) Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg brukte sandaler fra Bandasjisten gjennom mine 3 år på skole og praksis, før jeg gikk over til Nike Free Run, og jeg har ikke angret en eneste dag. Først av alt så synes jeg det er mye lettere å gå, det blir ikke like tungt og flatt som med sandaler. For det andre så kommer Free Run i ganske forskjellige farger, og jeg liker å sprite opp uniformen litt, og har fått mye hyggelig tilbakemeldinger fra pasientene om at det er moro med litt farger.

 

Jeg har forøvrig ikke prøvd disse MBT skoene.

 

Konklusjon: Dropp sandaler, kjøpe Nike Free Run, evt 3.0 eller 5.0 er veldig gode, har begge selv :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamilla

Eg reknar med at du har ordna deg både med sko og skilt. Eg vil berre tipse deg på å kjøpe et skikklig skilt, med navn og tittel på, som du er fornøyd med! Eg har hatt 4 skilt no, pga dårlig kvalitet, og behov for et med lomme på. (hadde berre vanlig i starten.) Kan også anbefale søsterur, om du ikkje har det, nesten heilt nødvendig når en er i sjukehuspraksis, dette erfarte i allefall eg.

I tillegg er gode sko viktig, støttar meg til joggesko i freshe fargar! Har fått mykje skryt for mine knall rosa sko ;)

Håpar du trivast som sjukepleiarstudent :-D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest student

Eg reknar med at du har ordna deg både med sko og skilt. Eg vil berre tipse deg på å kjøpe et skikklig skilt, med navn og tittel på, som du er fornøyd med! Eg har hatt 4 skilt no, pga dårlig kvalitet, og behov for et med lomme på. (hadde berre vanlig i starten.) Kan også anbefale søsterur, om du ikkje har det, nesten heilt nødvendig når en er i sjukehuspraksis, dette erfarte i allefall eg.

I tillegg er gode sko viktig, støttar meg til joggesko i freshe fargar! Har fått mykje skryt for mine knall rosa sko ;)

Håpar du trivast som sjukepleiarstudent :-D

 

Heisann! Orker ikke logge inn så svarer bare som student nå men jeg er TB89!

 

Jeg kjøpte meg en sånn PenHygienic med fullt navn og tittel (sykepleierstudent). Er veldig fornøyd! Kjøpte også et søsterur som passet meg som person, med metallenke. Er veldig fornøyd, og kvaliteten virker svært god, eneste er at magneten er satt litt hips som haps på selve skiltet!

 

Videre kjøpte jeg eccosandaler fordi man ikke må trene seg opp for å bruke de, og de er svært gode og luftige, svært fornøyd med de og.

 

Studiet er forøvrig spennende og utfordrende og jeg angrer overhodet ikke på at jeg valgte sykepleierstudiet foran medisinerstudiet. Føler jeg får utrettet mer som sykepleier! Hverdagen som student er spennende, utfordrende men til tider kjedelig. Skal snart ut i praksis og ser svært mye frem til nettopp det, gleder meg til å få brukt kunnskapen i praksis!

Link to comment
Share on other sites

Heisann! Orker ikke logge inn så svarer bare som student nå men jeg er TB89!

 

Jeg kjøpte meg en sånn PenHygienic med fullt navn og tittel (sykepleierstudent). Er veldig fornøyd! Kjøpte også et søsterur som passet meg som person, med metallenke. Er veldig fornøyd, og kvaliteten virker svært god, eneste er at magneten er satt litt hips som haps på selve skiltet!

 

Videre kjøpte jeg eccosandaler fordi man ikke må trene seg opp for å bruke de, og de er svært gode og luftige, svært fornøyd med de og.

 

Studiet er forøvrig spennende og utfordrende og jeg angrer overhodet ikke på at jeg valgte sykepleierstudiet foran medisinerstudiet. Føler jeg får utrettet mer som sykepleier! Hverdagen som student er spennende, utfordrende men til tider kjedelig. Skal snart ut i praksis og ser svært mye frem til nettopp det, gleder meg til å få brukt kunnskapen i praksis!

Så bra at du er fornøyd med valg av studie :) Ja det er spennende med praksis, lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy