Jump to content
Sykepleiediskusjon

MRSA-testing før praksis


Guest sykepleierspire

Recommended Posts

Guest sykepleierspire

Hei!

 

Hva slags retningslinjer har deres arbeidsplass/skole i forhold til MRSA-testing?

 

Jeg er student, har vært i kontakt med MRSA-smittet pasient MED beskyttelsesustyr. Nå må jeg avlegge 3 negative tester før jeg får gå ut i praksis i sykehjem...

Jeg mistenkte dette allerede før jeg gikk til pasienten, men arbeidsplassen mente det ikke kunne stemme og jeg ble sendt dit...

Det verserer altså flere teorier om dette; noen mener at det ikke skal være noe problem så lenge man har brukt beskyttelsesutstyr, andre mener at man skal testes. Skolen min sier at jeg må testes..

Jeg må i gang med tester til uka.. Noen som vet hvor omfattende disse testene er? Noen sier prøve fra nese, andre mener at man også må ha prøve fra munnhule og perineum..

 

 

Har noen av dere vært borti dilemmaet før?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristina

Jeg har akkurat hatt samme saken selv, og har snakket med praksiskoordinator på skolen min. Hun sa at så lenge smitteregime er fulgt er det ikke behov for testing. Dette var avklart med hygienespl. ved Sykehuset Innlandet. Nå vet jeg ikke hvilken skole du går på, men det er sånn det er på HiG hvertfall. Vi får også en egenerklæring vi skal svare på og få godkjent før vi skal ut i praksis, og hun sa jeg bare skulle nevne det i kommentarfeltet der.

 

Håper du finner ut av det! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy