Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kollegaarbeid


Guest Sweet

Recommended Posts

Jeg mener det er god kollegaånd å hjelpe hverandre når det trengs. Jeg har jobbet lenge som admin. Spl og ønsket å ha med meg en kollega når jeg skulle sette en injeksjon, siden det var flere år siden sist. Hvis en kollega er negativ til det - synes jeg det viser litt dårlig kollegaånd.. Hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Jeg opplevde at en kollega ble sur på meg fordi jeg spurte, hun sa at det måtte jeg kunne. Jeg har som sagt hatt admin. Rolle som spl. Og om man ikke har gjort det på en stund, ville jeg bare friske opp litt og sikre at det ble gjort riktig.....

 

En annen gang er det hun som trenger hjelp. Jeg ville ikke nølt med å hjelpe en av mine kollegaer om de trengte meg.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig dårlig holdning synes jeg. Jeg er veldig for å hjelpe hverandre, hvertfall på den posten jeg jobber. Det er ett høyt tempo, mange pasienter og tidvis få sykepleiere, man er rett og slett avhenig av å hjelpe hverandre. Har hørt flere historier fra andre poster som ikke er flinke på det, og jeg synes rett og slett at det er trist å høre.

 

Er det noen som spør meg om hjelp sier jeg alltid ja, så fremt jeg har mulighet, ellers så sier jeg at jeg kan hjelpe dem med en gang jeg har mulighet. Grunnen er enkel, jeg vil gjerne at når jeg trenger hjelp så får jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er veldig viktig å hjelpe hverandre!! Selv er jeg student, og på sommerjobben jeg hadde i sommer opplevde jeg at jeg måtte stille opp for lærlinger/ufaglærte/assistenter fordi sykepleierne og helsefagarbeiderne ikke hadde tid til å hjelpe til..

 

Jeg opplevde også at sykepleierne ble sure på meg, fordi jeg spurte etter hjelp/opplæring til prosedyrer, fordi jeg ikke hadde kompetansen til å gjøre det alene..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy