Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jeg klarer ikke bestemme meg - Jobb vs. Utdanning


Guest Ambivalent

Recommended Posts

Guest Ambivalent

Jeg har et skikkelig dilemma. Jeg ble lei sykepleiejobben straks etter jeg var ferdigutdannet. Jeg har imidlertid jobbet som vikar i psykiatrien siden i høst - og jeg trives veldig godt hittil. Jeg har tatt Personlig Trener-utdanning da jeg interesserer meg mye for livsstil og kunne tenke meg å jobbe med mennesker, livsstilsendring osv.

Derfor har jeg hele tiden nå siste året vært fast bestemt på å ta en Master i Folkehelsevitenskap i forsøk på å kunne kombinere trening med sykepleie. Imidlertid har jeg nå fått tilbud om 60% vikariat der jeg har jobbet som vikar til nå. Det frister VELDIG.

Jeg orker ikke ta Master og jobbe 60% - så jeg må velge. Vil jeg ofre å begynne å studere mot et vikariat? På den annen side åpner jo dette for flere muligheter for videre jobb slik jeg ser det, ved å "få en fot lengre innafor". Jeg tenker litt.. hva slags jobber kan jeg få etter en master i folkehelse? Er det verdt 2 år fulltidsutdanning med studielån? På den annen side har jeg nå vært så innstilt på å ta Folkehelse også som et ledd i å kunne bruke sykepleierutdanningen min men likevel komme meg litt bort fra det jeg anser som "tradisjonell sykepleie" og de jobbene som følger med dette..

Hva i alle dager ville dere gjort? Jeg føler det er plusser og minuser for begge deler.
Jeg var inne på tanken å søke Folkehelse i fjor og og har angret i hele år, på at jge ikke tok plassen i fjor. Men det var jo før jeg fikk smaken på å jobbe i psykiatrien....

Umiddelbare tanker?

Link to comment
Share on other sites

Studere på deltid var jo et lurt alternativ.

Men om det ikke går, ville jeg gått for å jobbe i psykiatrien. Du kan jo prøve det et år, og hvis du da finner ut at du heller vil studere så gjør du det. Da har du gitt psykiatrien en sjanse, og for alt vi vet så kan det jo være at du innen den tid heller vil satse på en videreutdanning i psykiatri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy